CESTA
PEDAGOGICKÉHO
HRDINY
– LÍNÝ UČITEL

Typ vzdelávania

Aktualizačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Základná škola a GOŠ

Stredná škola

Určené pre

Učiteľ 1. stupňa ZŠ

Učiteľ 2. stupňa ZŠ

Učiteľ SŠ

Riaditeľ školy

Pedagogický asistent / Vychovávateľ

Mgr. Robert Čapek, Ph.D.
  • Lektor, pedagóg, psychológ a didaktik. Vyštudoval sociálnu pedagogiku, učiteľskú aprobáciu rodinná výchova, výchovné poradenstvo, školský manažment, získal doktoráty z pedagogiky na Univerzite Palackého v Olomouci a z psychológie na Univerzite Karlovej v Prahe.
  • Počas niekoľkých desaťročí pedagogickej praxe učil na zvláštnej, základnej, strednej i vysokej škole. Realizuje pre rôzne vzdelávacie organizácie a hlavne pre školské kolektívy semináre s pedagogicko-psychologickými témami, ako sú: líný učitel, alternatívne vyučovacie metódy, hodnotenie a sebahodnotenie žiakov, triedna a školská klíma a ďalšie.
  • Pôsobí ako lektor Komenského inštitútu, organizuje Letnú školu Líného učitele, píše blog a spravuje FB stránky Líného učitele.
  • Je autorom kníh pre učiteľov, z ktorých najzásadnejšie sú Moderní didaktika: Lexikon výukových a hodnoticích metod, Líný učitel: Jak učit dobře a efektivně, Líný učitel: Cesta pedagogického hrdiny, Líný učitel: Kompas moderního učitele a Uč jako umělec. 
  • Je spoluautorom rôznych edukačno-gaminizačných programov.

Program aktualizačného vzdelávania, ktorý vám ukáže, ako učiť inak – no pritom efektívne.

Program aktualizačného vzdelávania je súčasťou série Líný učitel.

Byť dobrým učiteľom znamená nájsť si svoju vlastnú cestu, po ktorej nie je vôbec ľahké kráčať. Ale učiteľ by ju mal absolvovať. Nie preto, aby zachránil svet ako iní hrdinovia, ale aby urobil to najlepšie, čo vie, pre svojich žiakov. Učiteľ, ktorý sa rozhodol učiť moderne sa vlastne vydáva na cestu pedagogického hrdinu. Na tejto ceste ho môže stretnúť množstvo problémov.

Program ukáže učiteľovi, ako nájsť svoju vlastnú filozofiu, ako čo najlepšie zvládnuť svoju cestu pedagogického hrdinu.

Obsah vzdelávania:
  • O tom, ako môže učiteľ nájsť svoju vlastnú filozofiu.
  • O tom, že byť dobrým učiteľom si vyžaduje nájsť si svoju vlastnú cestu a nie je vôbec ľahké kráčať po nej.
  • O tom, aké sú vízie a hodnoty lenivého učiteľa.
  • A tiež o tom, ako si lenivý učiteľ stanovuje ciele.
Rozsah vzdelávania:

60 minút