DEJEPIS
INOVATÍVNE
PRE 2. STUPEŇ ZŠ
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Základná škola a GOŠ
Stredná škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
40,00 €
do eshopuMgr. Peter Ďurík
Má vyštudovanú aprobáciu dejepis, výchovu k občianstvu a slovenský jazyk a literatúru na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Pracoval ako pedagogický asistent pre žiakov s telesným postihnutím, neskôr ako pedagogický asistent pre integrovaných žiakov so špeciálnymi vzdelávacími potrebami.
Program aktualizačného vzdelávania ponúka prehľad o formách, prostriedkoch výchovy a metódach, ktoré pomôžu učiť dejepis inak. Pomôže učiteľom získať prehľad o tom, ako učiť dejepis zaujímavejšie, pútavejšie a tak, aby si žiaci reálne zapamätali učivo a rozumeli tomu, čo sa učia.
Dejepis ako predmet nepatrí na školách medzi najobľúbenejšie a je potrebné zmeniť postoj žiakov k tomuto predmetu. Dá sa to docieliť najmä zážitkovým učením a metódami, ktoré by hodiny dejepisu ozvláštnili a obohatili o zábavný a hravý aspekt.
Vzdelávací program je dôležitý najmä v tom, že pedagógom ponúkne iný pohľad na vyučovanie tohto predmetu a odhalí im možnosti, ako učiť efektívne a zaujímavo bez toho, aby úplne od základov museli zmeniť svoj štýl výučby.
Program aktualizačného vzdelávania ponúka prehľad o formách, prostriedkoch výchovy a metódach, ktoré sa vo vyučovaní dejepisu môžu vyskytnúť. Prináša konkrétne a overené tipy z praxe, ako učiť dejepis tak, aby zaujal, aby žiaci lepšie chápali učivo, aby dokázali prepájať súvislosti a naučili sa vyjadriť svoje názory, postoje. Aplikácia týchto inovatívnych metód sa zameriava aj na rozvoj kritického myslenia, selekciu informácií, na rozvoj čítania s porozumením a rozvoj tvorivosti.
Absolvent programu získa prehľad o niekoľkých typoch metód, stratégií a aktivít, ktoré bude môcť aktívne aplikovať na hodinách dejepisu a svoje vyučovanie tak obohatiť, zatraktívniť a priblížiť žiakom aj prostredníctvom zábavy, hry a bádania a prepájania vedomostí a dejinných súvislostí. Vytvorí tak tvorivú a príjemnú klímu v triede, ktorá bude žiakov viac motivovať vo vyjadrovaní svojich názorov a postojov, zvýši ich motiváciu vnímať dejepis z inej perspektívy a môže dopomôcť aj k zvýšeniu záujmu o tento predmet.
- Teoretická časť
- Formy výučby v dejepise
- Prostriedky výchovy v dejepise
- Metóda
- Požiadavky na učiteľa
- Praktická časť
- Najčastejšie metódy v dejepise
- Moderné metódy v dejepise (rozhovor, diskusia, rozprávanie)
- Metódy na rozvoj kritického myslenia
- Metóda EUR – príklad
- Metódy na rozvoj tvorivosti žiakov – príklady (produkcia slov, doplňovačka atď.)
- Tvorba pojmovej mapy – príklad
- Diskusia – príklad
- Neviditeľný učiteľ
- Projektové vyučovanie
- Záver
70 minút