KYBERŠIKANA
V ZŠ
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Určené pre
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
Sociálny pedagóg
250,00 €
do eshopuMgr. Zuzana Vagaská
Ukončila bakalárske štúdium v odbore predškolská a elementárna pedagogika a magisterské štúdium v študijnom odbore učiteľstvo pre primárne vzdelávanie na PdF UNIPO v Prešove. Absolvovala semestrálnu stáž so zameraním na e-bezpečnosť na školách na PdF Univerzity Palackého v Olomouci. Doktorandské štúdium, ktorému sa momentálne venuje, je zamerané na tému Rizikové online správanie – kyberšikana a iné formy agresie zamerané na žiaka v mladšom školskom veku.
Ing. Zuzana Tkáčová, Ing. Paed. IGIP
Pôsobí ako učiteľka informatiky a školská digitálna koordinátorka na Škole umeleckého priemyslu v Košiciach. Má skúsenosti ako metodička a lektorka ďalšieho vzdelávania učiteľov. Je autorkou a spoluautorkou viacerých slovenských aj zahraničných metodických materiálov, odborných článkov a publikácií. Venuje sa novým možnostiam využívania digitálnych nástrojov v pedagogickej praxi učiteľa a problematike kreatívneho a zážitkového vyučovania s podporou digitálnych technológií.
Sme súčasťou kybernetického priestoru. Schopnosť uvedomelého využívania elektronických médií ako prostriedku na vstup do kyberpriestoru je zjavná už u najmenších detí. Je spojená s rizikami. Aktualizačný vzdelávací program je upriamený na prejavy aktuálnych trendov v rizikovom online správaní žiakov prvého stupňa ZŠ a prináša prehľad o domácich preventívnych programoch, oboznamuje o jednotlivých druhoch kyberšikany.
Vzdelávací program ponúka pohľad na implementáciu IKT do vzdelávania, ktorý je obohatený o aktuálny stav riešenej problematiky v domácom kontexte. Nachádza prepojenie v kurikulárnom dokumente pre primárny stupeň vzdelávania. Ďalej sa venuje štruktúre rizikového správania detí v online prostredí a charakteristike jednotlivých druhov kyberšikany. Jednotlivé typy nevhodného online správania delí do troch kategórií, a to na problémy spojené s priamym útokom na dieťa, problémy spojené s nevhodným obsahom, konkrétne s napodobňovaním nevhodného obsahu, či problémy spojené s prostredím.
- Úvod do problematiky
- Kyberšikana v kontexte domácich empirických zistení
- Kyberšikana z pohľadu ŠVP pre 1. stupeň ZŠ
- Štruktúra rizikového správania detí v online prostredí
- Charakteristika jednotlivých druhov kyberšikany:
- Problémy spojené s priamym útokom na dieťa
- Problémy spojené s nevhodným obsahom/napodobňovanie nevhodného správania
- Problémy spojené s prostredím
- Možnosti prevencie
- Školský digitálny koordinátor
3 hodiny