DIAGNOSTIKA
V MATERSKEJ
ŠKOLE

Typ vzdelávania

Aktualizačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Materská škola

Určené pre

Učiteľ MŠ

Pedagogický asistent / Vychovávateľ

PaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková

Autorka pracuje ako učiteľka v ZŠ s MŠ, čiastočne ako školský psychológ a lektor pre viaceré vzdelávacie inštitúcie. Má za sebou 20 rokov praxe ako učiteľka a riaditeľka materskej školy, diagnostickú a terapeutickú prax v centre pedagogicko-psychologického poradenstva, 17 ročnú prax ako pedagóg na základnej škole. Pôsobila ako lektorka na vysokej škole. Zaujíma sa o problematiku pedagogickej diagnostiky, sociálneho a morálneho vývinu, témy integrácie a inklúzie.

Mgr. et Mgr. Jan Uhlíř

Vyštudoval Pedagogickú fakultu Karlovej Univerzity v odbore učiteľstva (matematika, výtvarná výchova), ďalej pokračoval v odbore psychológie – arteterapia na Juhočeskej Univerzite v Českých Budějoviciach a v špecializačnom štúdiu špeciálnej pedagogiky na technickej Univerzite v Liberci. Pedagogickej a publikačnej činnosti sa venuje už od roku 1985. Ako terapeut pôsobil na niekoľkých ZŠ a špeciálnych ZŠ, ako arteterapeut a rodinný terapeut pôsobil v strediskách pre deti a mládež. Pracuje ako terapeut, špeciálny pedagóg, psychológ a metodík prevencie v SPC a ZŠ pre žiakov s poruchami správania a je supervízorom v arteterapii.

Mgr. Zuzana Kuncová

Vyštudovala psychológiu na Filozofickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Absolvovala krátkodobý psychoterapeutický výcvik v symbolickej a relaxačnej psychoterapii pre deti aj dospelých a tiež dlhodobý psychoterapeutický výcvik v Gestalt psychoterapii. Ovláda základy slovenského posunkového jazyka. Od roku 2010 pracovala ako psychologička v Centre špeciálno-pedagogického poradenstva v Košiciach. Aktuálne pracuje v ambulancii klinickej psychológie v Košiciach, kde sa venuje psychologickej diagnostike, poradenstvu a psychoterapii najmä pre deti, mladých ľudí a ich rodičov. Zameriava sa na ťažkosti v emocionálnom a sociálnom vývine, psychosomatické ťažkosti, poruchy aktivity a pozornosti, poruchy autistického spektra a rôzne druhy postihnutia.

Program aktualizačného vzdelávania ponúka spracovanú problematiku diagnostikovania a evalvácie detí predškolského veku a problematiku veľmi rozšíreného fenoménu ADHD.

Vzdelávací program reflektuje požiadavky praxe a odráža potrebu pedagógov dovzdelať sa v oblasti diagnostiky. Pedagogická diagnostika a evalvácia je jedným z predpokladov úspešného uskutočňovania výchovno-vzdelávacích cieľov. Pedagóg si štúdiom prehĺbi poznatky a sprehľadní možnosti a postupy na realizáciu pedagogickej diagnostiky u predškolákov, dozvie sa o problematike rozšírenej poruchy pozornosti ADHD, o prejavoch nepozornosti, o poruchách aktivity, impulzivite.

Obsah vzdelávania:
  • Základné otázky pedagogickej diagnostiky – proces diagnostikovania
  • Diagnostická kompetencia, význam pedagogickej diagnostiky
  • Základné metódy pedagogickej diagnostiky v materskej škole
    • Pozorovanie, testy, hárky
    • Hra a diagnostikovanie
  • Problematika školskej zrelosti a školskej pripravenosti
    • Testy školskej zrelosti
    • Testy laterality, verbálne skúšky
  • Predškolák s ADHD? Žiadny problém!
  • ADHD alebo ako na emócie detí s ADHD
  • Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
  • Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
  • Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
  • Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
Rozsah vzdelávania:

20 – 24 hodín