EFEKTÍVNA
KRÍZOVÁ
KOMUNIKÁCIA
S RODIČMI
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Základná škola a GOŠ
Určené pre
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
300,00 €
do eshopuPaedDr. Katarína Winterová
Autorka pôsobí ako sociálna pedagogička, rodičovská poradkyňa a koučka v súkromnej praxi. Vyštudovala Pedagogickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. Dlhodobo sa venuje deťom, rodičovskému poradenstvu a koučingu, píše články o výchove. Je presvedčená, že neexistuje dobré alebo zlé dieťa, hoci sa to tak mnohým javí. Problém detí je mnohokrát zástupným problémom rodičov, učiteľov a vychovávateľov. Jej prácou je počúvať, sprevádzať rodičov na ceste ich rodičovstva a pomáhať im rozpletávať ťažkosti vo výchove. Taktiež ich nasmerovať na to krásne, čo v každej rodine bez ohľadu na veľkosť problémov a ťažkostí je.
Vzdelávací program naučí pedagóga, ako efektívne viesť krízovú komunikáciu, ktorá čaká každého, kto pracuje nielen s deťmi, ale aj s dospelými.
Komunikácia s rodičmi je neoddeliteľnou súčasťou práce pedagóga. Každý rozhovor však nebýva len pozitívny. Často sú prítomné negatívne emócie, hnev, smútok, stres, zmätenosť, hľadanie vinníka. Stáva sa čoraz náročnejšie viesť krízovú komunikáciu s rodičmi takým spôsobom, aby prítomné emócie neurčovali spôsob a cieľ rozhovoru.
Frekventant absolvovaním vzdelávania získa ucelené vedomosti a informácie o krízovej komunikácii s rodičmi. Dôležitou časťou vzdelávacieho programu sú praktické informácie, návody a odporúčania na vedenie krízovej komunikácie, ako aj vhľad do krízových situácií, ktoré sa vyskytujú v školskom prostredí.
Jednotlivé lekcie ponúkajú vstup na spoznanie efektívnej komunikácie, možnosti využitia nenásilnej komunikácie a ďalších dôležitých prvkov v krízovej komunikácii ako empatia, asertivita, spôsoby počúvania, koučovací prístup či správny spôsob načúvania a vytvárania reportu.
Absolvent bude vedieť identifikovať krízové a náročné životné situácie, ktoré sa môžu vyskytovať v školskom prostredí a následne systematicky využívať získané teoretické a praktické vedomosti pri krízovej komunikácii s rodičmi.
- Posol zlých správ
- Komunikácia
- Nenásilná komunikácia
- Umenie počúvať
- Empatia a asertivita
- Kríza a konflikt
- Ako reagujeme v emočne napätých situáciách
- Emócie
- Čo sa deje, keď...?
- Krízová komunikácia
- Pravidlá efektívnej komunikácie v konflikte
- Konzultácie s rodičmi
- Komunikácia s rodičmi problémových žiakov
- Typy problémových rodičov a komunikácia s nimi
- Ako zvládnuť nepríjemný rozhovor
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
20 – 24 hodín