INKLUZÍVNE
VZDELÁVANIE
V MŠ
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
300,00 €
do eshopuMgr. Jana Venzelová, PhD.
Vyštudovala odbor Predškolská pedagogika na Pedagogickej fakulte Univerzity Mateja Bela Banskej Bystrici. na tejto univerzite ukončila aj doktorandské štúdium v odbore Predškolská a elementárna pedagogika a vo výskume sa zaoberala jazykovou a literárnou gramotnosťou detí predškolského veku. Aktuálne pracuje v materskej škole ako učiteľka. Od roku 2017 spolupracuje s Metodickým centrom Univerzity Mateja Bela na realizácii škôl v prírode a online vzdelávania pre slovenské školy a vzdelávacie centrá v zahraničí. Pracovné nasadenie si spríjemňuje školami v prírode a berie ich ako dovolenku a oddych popri práci. Rada navštevuje nové miesta, cestuje, relaxuje, má rada prírodu, zvieratá a rada spoznáva nových ľudí. Má rada, keď sú deti usmiate a využívajú svoj potenciál v aktivitách, ktoré pre nich pripravuje.
PhDr. Marek Havrila, PhD.
V roku 1999 ukončil vysokoškolské štúdium v študijnom odbore učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov filozofia – dejepis na Prešovskej univerzite v Prešove. V roku 2003 ukončil doktorandské štúdium v študijnom odbore slovenské dejiny na Filozofickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Pôsobí ako hlavný radca na odbore metodiky Regionálneho úradu školskej správy v Prešove, kde koordinuje odbornú činnosť v oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu, poskytovania podporných opatrení a podieľa sa na riadení a kontrole výchovy a vzdelávania detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Zároveň vykonáva odborné špecializované činnosti a metodicko-konzultačné činnosti pre vedúcich zamestnancov škôl a školských zariadení a ostatných pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov...
Aktualizačné vzdelávanie spracováva problematiku adaptačného procesu detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v prostredí bežnej triedy materskej školy.
Pedagógovia v materských školách by mali mať na zreteli, že deti prichádzajúce do prostredia materskej školy majú odlišnú úroveň psychického, sociálneho aj motorického vývinu a neraz aj rozdielne hygienické, stravovacie či emocionálne návyky. A k tejto rozmanitosti pribúdajú aj deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Preto je poslaním a zároveň umením pedagóga zabezpečiť inkluzívne prostredie pre naplnenie výchovno-vzdelávacích potrieb pre všetky deti bez rozdielu.
Vzdelávací program aktualizačného vzdelávania predstavuje teoretické východiská a praktické poznatky o výchove a vzdelávaní detí so ŠVVP. Predstavuje celý proces začlenenia do bežnej triedy MŠ – od prijatia cez adaptáciu až po podporu detí v podmienkach materskej školy podľa druhu postihnutia či znevýhodnenia. Vzdelávací program zabezpečí zvyšovanie profesijných kompetencií pedagógov v oblasti vzdelávania detí so ŠVVP a vďaka nemu učitelia získajú poznatky o postupoch, ako viesť takýto výchovno-vzdelávací proces v bežnej triede materskej školy, ktorú navštevuje dieťa so ŠVVP.
- Vymedzenie základných pojmov
- Adaptácia dieťaťa a adaptačný proces
- Kompetencie učiteľa a pedagogická diagnostika
- Individuálny výchovno-vzdelávací program
- Spolupráca s odborníkmi, inkluzívny tím
- Spolupráca s rodičmi Inkluzívne vzdelávanie v bežnej triede materskej školy
- Možnosti podpory dieťaťa s mentálnym postihnutím a so zdravotným znevýhodnením
- Možnosti podpory dieťaťa zo sociálne znevýhodneného prostredia
- Možnosti podpory dieťaťa s nadaním
- Pedagogický asistent v MŠ a ZŠ
- Inklúzia v materskej škole
- Ako môže asistent pedagóga prispieť k pozitívnej klíme v triede?
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
20 – 24 hodín