INTERKULTÚRNA
VÝCHOVA
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Základná škola a GOŠ
Určené pre
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
300,00 €
do eshopudoc. PaedDr. Alica Petrasová, PhD.
Autorka pôsobí od 1. apríla 1997 ako vysokoškolská učiteľka na Pedagogickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Dlhodobo sa venuje zavádzaniu a výskumnému overovaniu inovačných stratégií v školskej praxi. Má skúsenosti z lektorskej činnosti doma i v zahraničí (USA, Poľsko, Taliansko, Dánsko, Španielsko a pod.) v oblasti rozvíjania kritického myslenia, realizácie a zavádzania multikultúrnej výchovy a inkluzívneho vzdelávania. Ako koordinátorka a riešiteľka národných a medzinárodných projektov sa podieľala na experimentálnom overovaní pedagogických stratégií, metód a foriem vyučovania; vypracovaní obsahu programov kontinuálneho vzdelávania a odborno-metodických manuálov pre pedagogických a odborných zamestnancov; na tvorbe učebných osnov a študijných materiálov. Získala niekoľko národných i medzinárodných certifikátov. Je aktívne činná v profesionálnych vládnych i mimovládnych organizáciách.
Mgr. Jana Rohová
Už 27 rokov pracuje ako učiteľka prvého stupňa základnej školy. Snaží sa používať moderné metódy vzdelávania tak, aby deti do školy chodili rady a práca ich bavila. Dlhodobo sa venuje žiakom s nadaním, so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a žiakom cudzincom. V školskom roku 2019/2020 postúpila do semifinále súťaže Global Teacher Prize Czech Republic 2020 a dostala sa medzi 33 najlepších učiteľov Českej republiky.
Vzdelávací program priblíži multikultúrnu výchovu ako integrovanú súčasť vzdelávacieho obsahu a pedagógom pomôže rozvíjať interkultúrne kompetencie žiakov naprieč jednotlivými vzdelávacími oblasťami a učebnými predmetmi.
Rozvinuté interkultúrne kompetencie umožňujú jedincom analyzovať a vyhodnocovať nové situácie, spôsoby správania a myslenia bez predsudkov a stereotypov a tak vytvárať priaznivé prostredie na komunikáciu s ľuďmi z iného kultúrneho prostredia.
Hlavným cieľom vzdelávania je poskytnúť teoretické informácie a praktické odporúčania, ako rozvíjať interkultúrne kompetencie žiakov a tým prispievať ku komplexnosti ich výchovy a vzdelávania.
Naučí frekventantov plánovať a realizovať edukačný proces tak, aby u žiakov rozvíjal spôsobilosť komunikovať a konať v interkultúrnych situáciách.
Pomôže absolventom osvojiť si a realizovať rozličné pedagogické stratégie, aktivizujúce vyučovacie metódy, formy kooperatívnej spolupráce a učebné zdroje, ktoré sú vhodné na rozvíjanie interkultúrnej komunikácie a interkultúrneho dialógu.
- Multikulturalizmus, multikulturalita, multikultúrna výchova – teoretické východiská
- Multikultúrna výchova a interkultúrne kompetencie
- Interkultúrne kompetencie – spôsobilosť komunikovať a konať v interkultúrnych situáciách
- Interkultúrny dialóg
- Subkultúry a kontrakultúry
- Vzdelávanie orientované na rozvoj interkultúrnych kompetencií
- Cudzinec v škole
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
20 – 24 hodín