PODPORA
DIEŤAŤA
S ADHD

Typ vzdelávania

Aktualizačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Základná škola a GOŠ

Určené pre

Učiteľ 1. stupňa ZŠ

Učiteľ 2. stupňa ZŠ

Pedagogický asistent / Vychovávateľ

Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg

PaedDr. Katarína Winterová

Autorka pôsobí ako sociálna pedagogička, rodičovská poradkyňa a koučka v súkromnej praxi. Vyštudovala Pedagogickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. Dlhodobo sa venuje deťom, rodičovskému poradenstvu a koučingu, píše články o výchove. Je presvedčená, že neexistuje dobré alebo zlé dieťa, hoci sa to tak mnohým javí. Problém detí je mnohokrát zástupným problémom rodičov, učiteľov a vychovávateľov. Jej prácou je počúvať, sprevádzať rodičov na ceste ich rodičovstva a pomáhať im rozpletávať ťažkosti vo výchove. Taktiež ich nasmerovať na to krásne, čo v každej rodine bez ohľadu na veľkosť problémov a ťažkostí je.

Mgr. Magdaléna Labudová

Ukončila štúdium špeciálnej pedagogiky, odbor logopédia. Už v tom čase pracovala v školstve. Viac ako štyridsať rokov sa venuje deťom s výchovno-vzdelávacími potrebami. Podieľala sa na príprave materiálov Štátneho pedagogického ústavu a MŠ SR v oblasti porúch učenia a správania. Spracovala odborné posudky na knihy, pracovné listy a učebnice pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Viedla študentov pri diplomových prácach. Pracovala ako učiteľka v špeciálnej triede, špeciálna pedagogička pre okres Bratislava I, zástupkyňa riaditeľa školy, riaditeľka základnej školy, ktorá mala okrem klasických tried, zaintegrované kolektívy žiakov s narušenou komunikačnou schopnosťou, s poruchami učenia. V súčasnosti pôsobí ako učiteľka na dôchodku a naďalej sa venuje deťom so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, najviac deťom s Aspergerovým syndrómom.

Mgr. et Mgr. Jan Uhlíř

Vyštudoval Pedagogickú fakultu Karlovej Univerzity v odbore učiteľstva (matematika, výtvarná výchova), ďalej pokračoval v odbore psychológie – arteterapia na Juhočeskej Univerzite v Českých Budějoviciach a v špecializačnom štúdiu špeciálnej pedagogiky na technickej Univerzite v Liberci. Pedagogickej a publikačnej činnosti sa venuje už od roku 1985. Ako terapeut pôsobil na niekoľkých ZŠ a špeciálnych ZŠ, ako arteterapeut a rodinný terapeut pôsobil v strediskách pre deti a mládež. Pracuje ako terapeut, špeciálny pedagóg, psychológ a metodík prevencie v SPC a ZŠ pre žiakov s poruchami správania a je supervízorom v arteterapii.

Vzdelávací program je zameraný na problematiku Attention deficit hyperactivity disorder – ADHD.

V dnešnej dobe sa stretávame so stále sa zvyšujúcim počtom detí, u ktorých sa objavili ťažkosti a potrebujú špeciálny prístup zo strany pedagógov a vychovávateľov.

Pri láskavej a efektívnej práci s takýmito žiakmi nestačia „len“ vedomosti o ADHD, a preto vzdelávací program ponúka okrem teoretických informácií aj praktické tipy, metódy učenia, relaxácie a prístupu zvlášť k žiakom s ADHD.

Účastníci vzdelávania získajú ucelené informácie o problematike dieťaťa s ADHD, o možnosti vzniku tejto poruchy a jej prejavoch správania či o ťažkostiach pri učení (žiaka, ale aj učiteľa) a ďalších pridružených ťažkostiach, ktoré sprevádzajú deti s ADHD.

Dozvedia sa, ako efektívne učiť dieťa s ADHD, získajú praktické návody a inšpirácie na vhodné stratégie učenia i iné podrobné a praktické tipy, ktoré im majú pomôcť sprevádzať žiaka s ADHD a zároveň majú slúžiť ako prevencia problémového správania v triede.

Po absolvovaní bude účastník vedieť:

  • systematicky využívať teoretické a praktické odborné vedomosti pri práci so žiakom s ADHD,
  • zvoliť a aplikovať správnu stratégiu učenia,
  • využívať konkrétne zručnosti na zvládanie a riešenie ťažkostí a problémových situácií v triede,
  • uvedomiť si silné a slabé stránky žiaka s ADHD a vhodne s nimi pracovať a motivovať k prospechu daného žiaka,
  • kooperovať a komunikovať so žiakom s ADHD, jeho rodičmi a celou triedou.
Obsah vzdelávania:
  • Čo je ADHD – Attention deficit hyperactivity disorder
  • Možné príčiny ADHD
  • ADHD a mozog
  • Len takto to bude fungovať: učiteľ – dieťa – rodič
  • Ako efektívne učiť dieťa s ADHD alebo stratégie učenia
  • Praktické tipy pre učiteľov
  • Relaxačné techniky
  • Potrebujú deti pochvalu?
  • Mať ADHD je jeden veľký problém… Alebo?
  • Dieťa s ADHD – trest alebo odmena?
  • Pracujeme s deťmi s ADHD a ADD
  • ADHD – alebo ako na emócie detí s ADHD
  • Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
  • Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
  • Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
  • Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
Rozsah vzdelávania:

20 – 24 hodín