PRÁCA
PEDAGOGICKÉHO
ASISTENTA V MŠ
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Určené pre
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
300,00 €
do eshopuPaedDr. Eva Sobinkovičová
Autorka má 30-ročnú prax súvisiacu s predprimárnym vzdelávaním. Okrem učiteľky materskej školy pracovala ako garantka a koordinátorka viacerých národných projektov súvisiacich s inkluzívnym vzdelávaním. Je autorkou viacerých publikácií a odborných článkov. Aktuálne pracuje ako riaditeľka materskej školy a učiteľka profesijného rozvoja. Absolvovala vysokoškolské štúdium v odbore predškolská a elementárna pedagogika, toto štúdium si rozšírila o špeciálnu pedagogiku a pedagogiku mentálne postihnutých.
Vzdelávací program prináša komplexné informácie o práci pedagogického asistenta v prostredí materskej školy.
Zavedením povinného predprimárneho vzdelávania sa počet detí so ŠVVP v materských školách zvýšil a je potrebné zabezpečiť im adekvátnu výchovu a vzdelávanie s ohľadom na ich špeciálne potreby.
Jednou z možností zabezpečenia adekvátnych podmienok je personálna podpora v osobe pedagogického asistenta. Jeho úlohou je pomôcť učiteľke materskej školy zorganizovať a realizovať výchovno-vzdelávací proces tak, aby každé dieťa v materskej škole malo nasýtené svoje potreby, aby prístup k deťom mohol využívať princíp individualizácie.
Pedagogický asistent by sa preto mal orientovať v potrebnej legislatíve, v základných informáciách o rôznych druhoch a formách znevýhodnení, s ktorými sa v prostredí materskej školy môže stretnúť. Rovnako dôležité je dokázať efektívne komunikovať s rodičmi, s deťmi a tímovo spolupracovať s učiteľkou v triede.
Po ukončení vzdelávacieho programu absolvent:
- pozná základné legislatívne východiská potrebné pre výkon svojej pracovnej činnosti,
- dokáže konkretizovať náplň práce pedagogického asistenta v praxi,
- identifikuje špeciálne potreby detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami,
- pozná možnosti spolupráce s rodinou dieťaťa,
- pozná dôležité aspekty ovplyvňujúce výchovu a vzdelávanie detí v prostredí MŠ.
- Základné legislatívne východiská pracovnej činnosti pedagogického asistenta v materskej škole
- Pracovný čas, pracovná náplň pedagogického asistenta v materskej škole a jej konkrétne činnosti
- Deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v materskej škole
- Spolupráca s rodinou dieťaťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
- Ďalšie požiadavky kladené na pedagogického asistenta
- Pedagogický asistent v MŠ a ZŠ
- Inklúzia v materskej škole
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
20 – 24 hodín