PRÁCA
SO ŽIAKMI
SO ŠVVP
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Základná škola a GOŠ
Stredná škola
Určené pre
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Učiteľ SŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
300,00 €
do eshopuPhDr. Monika Novotná, PhD
Autorka pôsobí ako školská špeciálna pedagogička v školskom zariadení a v súkromnej praxi. Má za sebou 17 rokov štúdia špeciálnej pedagogiky a približne toľko rokov odbornej a pedagogickej praxe. Fascinuje ju práca s rôzne obdarenými deťmi. Preferuje dynamickú diagnostiku, v ktorej sa aktuálny stav dieťaťa nevníma ako definitívny, práve naopak, je štartovacou čiarou, od ktorej sa možno odraziť, aby sme sa mohli priblížiť potenciálu jeho učenia. Základom je pre ňu rodina a jej dve vlastné výnimočné deti, s ktorými rada trávi čas a nechá sa od nich viesť a učiť o tom, aký je život…
PhDr. Marek Havrila, PhD.
V roku 1999 ukončil vysokoškolské štúdium v študijnom odbore učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov filozofia – dejepis na Prešovskej univerzite v Prešove. V roku 2003 ukončil doktorandské štúdium v študijnom odbore slovenské dejiny na Filozofickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Pôsobí ako hlavný radca na odbore metodiky Regionálneho úradu školskej správy v Prešove, kde koordinuje odbornú činnosť v oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu, poskytovania podporných opatrení a podieľa sa na riadení a kontrole výchovy a vzdelávania detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Zároveň vykonáva odborné špecializované činnosti a metodicko-konzultačné činnosti pre vedúcich zamestnancov škôl a školských zariadení a ostatných pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov...
Mgr. Libuša Bednáriková
V roku 2009 absolvovala štúdium slovenského jazyka a literatúry a histórie na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako učiteľka predmetov slovenský jazyk, anglický jazyk, výtvarná a etická výchova na viacerých školách v Bratislave (SPŠE Karola Adlera, ZŠ Karloveská 61, QSI, International School of Bratislava). Od júna 2014 pôsobí na Gymnáziu Grösslingová 18 v Bratislave ako učiteľka slovenského jazyka a anglického jazyka. Od roku 2013 spolupracuje s odborným nakladateľstvom RAABE Slovensko pri tvorbe testov a pracovných listov zo slovenského jazyka.
V programe aktualizačného vzdelávania je spracovaná téma zvyšovania kompetencií pedagógov pri práci so žiakmi so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, tematika podpory týchto žiakov, hodnotenie aj diagnostika.
Program aktualizačného vzdelávania prináša postupy, ako identifikovať a spoznať špeciálne výchovno-vzdelávacie potreby žiaka a poskytnúť mu adekvátnu formu podpory na úrovni učiteľ/žiak. Absolventovi prinesie poznatky a vedomosti o základných pojmoch a definície z oblasti špeciálnej pedagogiky. Absolvent bude schopný identifikovať včasné signály oslabených funkcií žiaka ovplyvňujúceho učenie, absolvovanie vzdelávania je zárukou, že učiteľ rozumie záverom v odbornej správe, na ktorej základe vie vypracovať v spolupráci so školským podporným tímom individuálny vzdelávací program. Vďaka vzdelávaciemu programu učiteľ spozná a aplikuje aj ďalšie formy podpory žiaka so ŠVVP. Vzdelávací program podrobnejšie oboznamuje s odbormnou činnosťou školského podporného tímu a prináša návody na prácu so žiakmi so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
- Základné pojmy
- Kompetencie učiteľa, pedagogická diagnostika
- Závery z odborného vyšetrenia a tvorba individuálneho vzdelávacieho programu
- Možnosti podpory v škole, školský podporný tím
- Možnosti podpory žiaka s vývinovými poruchami učenia
- Možnosti podpory žiaka s ťažkosťami v správaní
- Možnosti podpory žiaka s nadaním
- Možnosti podpory žiaka s poruchou autistického spektra
- Možnosti spolupráce školy s rodinou
- Možnosti hodnotenia práce učiteľa, autoevalvácia
- Odborná činnosť podporného tímu v škole
- Ako pracovať so žiakmi so ŠVVP?
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
20 – 24 hodín