ROZVOJ
KOMUNIKAČNEJ
SCHOPNOSTI
V MŠ
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
300,00 €
do eshopuMgr. Jana Pečarková
V roku 2013 ukončila štúdium na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave v odbore logopédia. Do roku 2016 pracovala v ambulancii klinickej logopédie v Mestskej poliklinike v Šuranoch. Absolvovala viaceré odborné kurzy na Slovensku i v zahraničí. Píše odborné články do časopisov a zborníkov, organizuje aktivity pre deti a mládež s narušenou komunikačnou schopnosťou. V rámci dobrovoľníctva pôsobí v občianskom združení Aktivko zameranom na osvetu logopédie ako online poradca a prednáša v materských školách a centrách o vývine detskej reči. Je zakladateľkou blogu nehovorinecakajte.webnode.sk, administrátorkou rodičovských skupín na sociálnych sieťach. V súčasnosti pôsobí ako logopéd v Centre špeciálnopedagogického poradenstva v Námestove. Poskytuje starostlivosť aj deťom v špeciálnej materskej škole a vedie kurzy pre rodičov detí s oneskoreným vývinom reči.
Mgr. Hana Nádvorníková
Od roku 1994 vyučovala pedagogickú prax a metodiku na Strednej odbornej škole pedagogickej a Vyššej odbornej škole pedagogickej v Prahe 6, kde zároveň viedla stredisko odbornej praxe. Mnoho rokov pôsobí ako lektorka vzdelávania pedagógov materských škôl najmä v oblastiach polytechnická pregramotnosť, čitateľská pregramotnosť, rozvoj kognitívnych zručností predškolských detí, formatívne hodnotenie atď. Je autorkou metodických publikácií a pracovných materiálov pre predškolské deti. Je členkou rady Spoločnosti pre predškolskú výchovu.
Vzdelávací program je zameraný na problematiku narušenej komunikačnej schopnosti u detí predškolského veku a identifikáciu výchovno-vzdelávacích potrieb detí s narušenou komunikačnou schopnosťou.
Pod širokou definíciou narušenej komunikačnej schopnosti sa môžu skrývať rôzne ťažkosti detí s dorozumením sa medzi rovesníkmi, dospelými zamestnancami MŠ, ťažkosti s porozumením inštrukciám, zaradením sa do chodu výchovno-edukačného procesu či frustráciou z nedostatočného pochopenia svojím okolím.
Hlavným cieľom vzdelávania je dokázať identifikovať individuálne výchovno-vzdelávacie potreby u detí s NKS a poznatky aktívne využiť počas vyučovacieho procesu, stanoviť a facilitovať pre dieťa komunikačné ciele počas výučby. Okrem teoretických informácií ponúka vzdelávanie rôzne komunikačné stratégie, inšpirácie na materiály a aktivity, ktoré prispievajú k úspešnému integračnému procesu detí s NKS.
Absolvent bude vedieť:
- interpretovať výsledky pedagogickej diagnostiky u dieťaťa s NKS a vyvodiť z nich závery pre výchovno-vzdelávaciu činnosť,
- aplikovať efektívne komunikačné stratégie s deťmi počas rutinných aktivít v MŠ,
- pôsobiť ako aktívny a prínosný člen multidisciplinárneho tímu pre deti s NKS,
- efektívne komunikovať a spolupracovať s rodinou dieťaťa s NKS.
- NKS a jej druhy
- Jazykové roviny komunikácie
- Prejavy a obmedzenia detí s NKS v MŠ
- Komunikácia a spolupráca s rodičom dieťaťa v MŠ
- Pedagogický zamestnanec ako člen multidisciplinárneho tímu
- Integračný proces u dieťaťa s NKS
- Podpora žiakov s NKS v MŠ – komunikačné stratégie
- Podpora žiakov s NKS v MŠ – materiály a aktivity
- Podpora žiakov s NKS v MŠ – augmentatívna a alternatívna komunikácia
- Hodnotenie žiakov s NKS v MŠ
- Logopédia včas alebo Kým čakáte na logopéda
- Ako podporiť a nepremeškať rozvoj zmyslov, reči a myslenia pri predškolákoch
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
20 – 24 hodín