SEBAREGULÁCIA
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Základná škola a GOŠ
Stredná škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Učiteľ SŠ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
Psychológ / Školský psychológ
300,00 €
do eshopuMgr. Petra Bajcurová
Aktívne sa venuje doučovaniu slovenského jazyka a literatúry a psychológie. Pomáha žiakom v príprave na prijímacie skúšky, maturitu a monitor. Vyštudovala učiteľstvo v aprobácii psychológia a slovenský jazyk a literatúra na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. Pôsobila v ambulancii klinickej psychológie v Nitre ako odborná asistentka. Venuje sa práci s deťmi na súkromných hodinách. Externe participuje na písaní projektov a žiadostí o nenávratné finančné príspevky a dotácie z Európskej únie. Venuje sa tvorbe textových dokumentov a jazykovým korektúram. Vo voľnom čase najradšej maľuje abstraktné obrazy.
MUDr. Karel Nešpor, CSc.
V roku 1976 ukončil štúdium medicíny na Lekárskej fakulte Univerzity Karlovej v Plzni. Roku 1981 vykonal atestáciu z psychiatrie, v roku 1984 potom špecializačnú atestáciu pre odbor liečenie návykových chorôb a roku 1987 zavŕšil dlhodobý výcvik v psychoterapii. V roku 1992 získal vedeckú hodnosť kandidáta vied (CSc.). V tom istom roku absolvoval mesačný študijný pobyt v USA. Od roku 1991 do roku 2017 viedol primariát mužského oddelenia závislostí Psychiatrickej nemocnice Bohnice, dnes je emeritným primárom. Do roku 2006 zastával funkciu vedeckého sekretára Spoločnosti návykových chorôb Českej lekárskej spoločnosti, zároveň pôsobil ako koordinátor Európskeho akčného plánu o alkohole SZO pre Českú republiku. Prednáša pre zdravotníkov v rámci ich vzdelávania. Je autorom niekoľkých desiatok odborných a populárno náučných kníh a radu odborných článkov o liečení návykových chorôb, joge, relaxácii, zvládaní stresu, sebaovládaní, zdravých emóciách atď. Mnohé z nich sú voľne prístupné na jeho osobnom webe, kam pravidelne prispieva. Jeho knihy sa tešia čitateľskému záujmu vďaka ich zrozumiteľnosti a humornému nadhľadu. V nakladateľstve Raabe boli publikované tieto knihy: Adiktológia pre všeobecných lekárov, Prirodzené spôsoby zvládania stresu a Úsmev a smiech pomáhajúc profesiám. Vo voľnom čase sa zaoberá jogou, qigongom, relaxačnými technikami, štúdiom smiechu a literárnou tvorbou.
Mgr. Zuzana Kuncová
Vyštudovala psychológiu na Filozofickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Absolvovala krátkodobý psychoterapeutický výcvik v symbolickej a relaxačnej psychoterapii pre deti aj dospelých a tiež dlhodobý psychoterapeutický výcvik v Gestalt psychoterapii. Ovláda základy slovenského posunkového jazyka. Od roku 2010 pracovala ako psychologička v Centre špeciálno-pedagogického poradenstva v Košiciach. Aktuálne pracuje v ambulancii klinickej psychológie v Košiciach, kde sa venuje psychologickej diagnostike, poradenstvu a psychoterapii najmä pre deti, mladých ľudí a ich rodičov. Zameriava sa na ťažkosti v emocionálnom a sociálnom vývine, psychosomatické ťažkosti, poruchy aktivity a pozornosti, poruchy autistického spektra a rôzne druhy postihnutia.
Aktualizačné vzdelávanie je zamerané na problematiku sebaregulácie a sebakontroly a prináša zaujímavý výskum, na základe ktorého učitelia lepšie porozumejú detským reakciám. Dozvedia sa, aké techniky pomáhajú pri zvládaní záťažových situácií a stresu a ako možno smiechom zvládať stres.
Vzdelávací program pojednáva o rôznych teóriách sebaregulácie a sebakontroly a predstavuje rôzne názory autorov, to znamená, že pomáha lepšie spoznať a pochopiť neželané prejavy u detí. Popisuje dôležitosť sebaregulačných vlastností. Prináša poznatky z teórie sebariadenia pri učení. Pedagógovia sa v praxi často stretávajú s neočakávanými reakciami detí alebo impulzívnym správaním, s výbuchmi zlosti. Absolvovanie vzdelávania im podá pomocnú ruku pre lepšie pochopenie tohto správania u detí a naučí ich s nimi lepšie pracovať. Učiteľ štúdiom získa poznatky o teóriách sebaregulácie a sebakontroly, o neželaných prejavoch detí a návodoch, ako na ne reagovať a tiež dôležité poznatky o sebaregulačných vlastnostiach.
- Vymedzenie pojmu sebaregulácia
- Sebakontrola
- Riadenie ako súčasť kontroly a regulácie
- Silový model
- Spätnoväzbová slučka sebaregulácie
- Sebaúčinnosť
- Sebaregulačné predpoklady
- Sebaregulujúce učenie
- Podpora pozitívneho sebaobrazu a sebahodnotenia, naučená bezmocnosť
- Sebakontrola u detí s ADHD
- Ako zvládať stres za pomoci úsmevu a smiechu?
- Ako zvládať stres za pomoci toho, čo už viete?
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
20 – 24 hodín