ŠKOLSKÝ
PODPORNÝ TÍM
V PRAXI
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Základná škola a GOŠ
Stredná škola
Určené pre
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Učiteľ SŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
300,00 €
do eshopudoc. PaedDr. Katarína Vančíková, PhD.
Autorka vedie Katedru elementárnej a predškolskej pedagogiky na Pedagogickej fakulte Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, na ktorej pôsobí od roku 2001. Svoju doterajšiu pracovnú kariéru venovala príprave učiteliek a učiteľov predprimárneho a primárneho vzdelávania. Vo svojej prednáškovej a lektorskej činnosti sa venuje otázkam sociológie výchovy, multikultúrnej výchovy, kompenzačnej edukácie detí zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia. Jej výskumné a publikačné aktivity sa sústreďujú okolo problematiky rovnosti šancí vo vzdelávaní a konceptu inkluzívneho vzdelávania. Bola členkou expertného tímu v rámci národného Projektu inkluzívneho vzdelávania PRINED. V rokoch 2017 – 2020 pracovala na projekte MESA 10 (Centrum pre ekonomické a sociálne analýzy) To dá rozum ako analytička pre oblasť priestupnosti vzdelávania, výstupom ktorého bol komplexný návrh odporúčaní pre skvalitnenie školstva na Slovensku. Aktuálne predsedá Ústrednej komisii pre inkluzívne vzdelávanie a vzdelávanie v špeciálnych školách pri Štátnom pedagogickom ústave.
PhDr. Marek Havrila, PhD.
V roku 1999 ukončil vysokoškolské štúdium v študijnom odbore učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov filozofia – dejepis na Prešovskej univerzite v Prešove. V roku 2003 ukončil doktorandské štúdium v študijnom odbore slovenské dejiny na Filozofickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Pôsobí ako hlavný radca na odbore metodiky Regionálneho úradu školskej správy v Prešove, kde koordinuje odbornú činnosť v oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu, poskytovania podporných opatrení a podieľa sa na riadení a kontrole výchovy a vzdelávania detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Zároveň vykonáva odborné špecializované činnosti a metodicko-konzultačné činnosti pre vedúcich zamestnancov škôl a školských zariadení a ostatných pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov...
Vzdelávací program zahŕňa spracovanú problematiku školského podporného tímu, od jeho zloženia, funkcií, po popis jednotlivých pozícií a jeho prínos pre inklúziu na školách, aby bolo každému dieťaťu bez rozdielu poskytnuté vzdelanie a výchova.
Efektívne fungujúce podporné tímy môžu významnou mierou prispieť k zmene filozofie našich škôl. Vzdelávací program pomôže porozumieť úlohám, funkciám a významu školského podporného tímu, ako aj princípom budovania siete kvalitných väzieb a vzťahov medzi všetkými aktérmi. Priblíži všetky činnosti spadajúce do náplne práce členov tímu a predstavuje návod, ako zostaviť dobre fungujúci školský podporný tím a čo je dôležité pri jeho adaptácii. Kľúčovým poslaním školského podporného tímu je jeho prínos k rozvíjaniu inkluzívnej kultúry a praxe školy. Frekventant vďaka vzdelávaciemu programu porozumie širšiemu ideovému aj spoločenskému kontextu zavádzania školských podporných tímov a získa jasnú predstavu o jeho funkciách a úlohách.
- Ideové piliere inkluzívneho vzdelávania
- Školský podporný tím – jeho úloha a poslanie
- Prínos školského podporného tímu pre inkluzívny rozvoj školy
- Princípy efektívneho fungovania školského podporného tímu
- Koncepcia školského podporného tímu v kontexte podporných opatrení
- Pedagogický asistent ako potenciálny člen školského podporného tímu
- Školský špeciálny pedagóg ako člen školského podporného tímu
- Školský psychológ ako člen školského podporného tímu
- Tímové roly v školskom podpornom tíme
- Viete ako podporiť svoj odborný tím?
- Odborná činnosť podporného tímu v škole
- Adaptácia školského podporného tímu a jeho riadenie
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
20 – 24 hodín