KONCEPCIA
ROZVOJA
ŠKOLY
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Základná škola a GOŠ
Stredná škola
Základná umelecká škola
Určené pre
Vedúci pedagogický zamestnanec
Vedúci odborný zamestnanec
40,00 €
do eshopuPhDr. Marek Havrila, PhD.
V roku 1999 ukončil vysokoškolské štúdium v študijnom odbore učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov filozofia – dejepis na Prešovskej univerzite v Prešove. V roku 2003 ukončil doktorandské štúdium v študijnom odbore slovenské dejiny na Filozofickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Pôsobí ako hlavný radca na odbore metodiky Regionálneho úradu školskej správy v Prešove, kde koordinuje odbornú činnosť v oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu, poskytovania podporných opatrení a podieľa sa na riadení a kontrole výchovy a vzdelávania detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Zároveň vykonáva odborné špecializované činnosti a metodicko-konzultačné činnosti pre vedúcich zamestnancov škôl a školských zariadení a ostatných pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov...
Program aktualizačného vzdelávanie ponúka teoretické i praktické pohľady na tento záväzný programový dokument o cieľoch a stratégiách rozvoja školy.
Koncepcia rozvoja školy je predstavená v kontexte legislatívnych požiadaviek a prezentácie základných zásad jej vypracovania, implementácie a vyhodnotenia plnenia s ohľadom na rozsah zodpovednosti riaditeľa školy. Strategický plán rozvoja školy je reflektovaný z viacerých hľadísk a procesov – časový faktor, plánovanie, analýzy, identifikácia oblastí rozvoja školy, formulácia cieľov, vízií a stratégií. Z praktického hľadiska sú formulované odporúčania, čomu sa vyhnúť pri tvorbe koncepcie rozvoja školy a školského zariadenia a aká je vhodná štruktúra tohto dokumentu. Konkrétny príklad z praxe zvýrazňuje niektoré prvky koncepcie reflektujúcej premenu tradičnej školy na inkluzívnu.
Vzdelávací program obsahuje 12 lekcií:
- Úvod – definovanie problematiky
- Legislatívne východiská
- Základné zásady tvorby koncepcie
- Rozsah zodpovednosti riaditeľa školy
- Koncepcia školy ako strategický plán rozvoja školy
- Činnosti v procese plánovania
- SWOT a SOAR analýza, metóda SMART
- Oblasti, ktoré pokrýva koncepcia rozvoja školy
- Odporúčaná štruktúra
- Pravidelné vyhodnocovanie plnenia koncepčného zámeru rozvoja školy
- Praktické príklady a odporúčania
- Záver
90 minút