KONCEPCIA
ROZVOJA
ŠKOLY

Typ vzdelávania

Aktualizačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Materská škola

Základná škola a GOŠ

Stredná škola

Základná umelecká škola

Určené pre

Vedúci pedagogický zamestnanec

Vedúci odborný zamestnanec

PhDr. Marek Havrila, PhD.

V roku 1999 ukončil vysokoškolské štúdium v študijnom odbore učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov filozofia – dejepis na Prešovskej univerzite v Prešove. V roku 2003 ukončil doktorandské štúdium v študijnom odbore slovenské dejiny na Filozofickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Pôsobí ako hlavný radca na odbore metodiky Regionálneho úradu školskej správy v Prešove, kde koordinuje odbornú činnosť v oblasti výchovno-vzdelávacieho procesu, poskytovania podporných opatrení a podieľa sa na riadení a kontrole výchovy a vzdelávania detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Zároveň vykonáva odborné špecializované činnosti a metodicko-konzultačné činnosti pre vedúcich zamestnancov škôl a školských zariadení a ostatných pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov...

Program aktualizačného vzdelávanie ponúka teoretické i praktické pohľady na tento záväzný programový dokument o cieľoch a stratégiách rozvoja školy.

Koncepcia rozvoja školy je predstavená v kontexte legislatívnych požiadaviek a prezentácie základných zásad jej vypracovania, implementácie a vyhodnotenia plnenia s ohľadom na rozsah zodpovednosti riaditeľa školy. Strategický plán rozvoja školy je reflektovaný z viacerých hľadísk a procesov – časový faktor, plánovanie, analýzy, identifikácia oblastí rozvoja školy, formulácia cieľov, vízií a stratégií. Z praktického hľadiska sú formulované odporúčania, čomu sa vyhnúť pri tvorbe koncepcie rozvoja školy a školského zariadenia a aká je vhodná štruktúra tohto dokumentu. Konkrétny príklad z praxe zvýrazňuje niektoré prvky koncepcie reflektujúcej premenu tradičnej školy na inkluzívnu.

Obsah vzdelávania:

Vzdelávací program obsahuje 12 lekcií:

  1. Úvod – definovanie problematiky
  2. Legislatívne východiská
  3. Základné zásady tvorby koncepcie
  4. Rozsah zodpovednosti riaditeľa školy
  5. Koncepcia školy ako strategický plán rozvoja školy
  6. Činnosti v procese plánovania
  7. SWOT a SOAR analýza, metóda SMART
  8. Oblasti, ktoré pokrýva koncepcia rozvoja školy
  9. Odporúčaná štruktúra
  10. Pravidelné vyhodnocovanie plnenia koncepčného zámeru rozvoja školy
  11. Praktické príklady a odporúčania
  12. Záver
Rozsah vzdelávania:

90 minút