ČITATEĽSKÁ
PRÍPRAVA
V MŠ
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
Sociálny pedagóg
300,00 €
do eshopuPaedDr. Iva Tomášková
Vyštudovala strednú pedagogickú školu so zameraním na učiteľstvo a následne pedagogickú fakultu so zameraním na 1. stupeň zš. Rigoróznu skúšku absolvovala z pedagogiky a psychológie. Počas svojej praxe pracovala ako učiteľka na 1. stupni základnej školy i ako riaditeľka základnej školy. Aktuálne sa venuje lektorskej práci pre pedagogických pracovníkov. Je autorkou mnohých článkov v odborných časopisoch a publikácie k téme predčitateľskej gramotnosti.
Mgr. et Mgr. Jana Pechancová
Základ svojho pedagogického myslenia získala na Strednej pedagogickej škole v Litomyšli. Vyštudovala magisterský odbor Učiteľstvo pre 1. stupeň ZŠ so zameraním na špeciálnu pedagogiku a neskôr ešte psychológiu na katedre psychológie FF UK, kde sa špecializovala na školskú a poradenskú psychológiu. Pracovné skúsenosti získala ako asistentka pedagóga v MŠ a ZŠ pre deti s chybami sluchu a reči v Hradci Králové, ako učiteľka materskej školy v MŠ Kohútik pri ZŠ Hanspaulka a predovšetkým pri svojom pôsobení v DYS-centre® Praha, z.ú., kde pracuje na pozícii psychologičky a špeciálne pedagogičky s deťmi predškolského a mladšieho i staršieho školského veku.
Mgr. Zuzana Grmanová
Už vyše 30 rokov pracuje ako riaditeľka MŠ, resp. zástupkyňa riaditeľa pre MŠ. Spolupracuje s Trnavskou univerzitou v Trnave v oblasti náčuvovej praxi pre študentky VŠ, každoročne sa tak vzdelávacích aktivít z oblasti prírodovednej gramotnosti zúčastňujú aj študentky predškolskej pedagogiky. Lektorka pôsobila aj na MPC Trnava, kde externe lektorovala oblasť rozvoja grafomotorických zručností prostredníctvom výtvarných techník. Venuje sa tiež publikačnej činnosti a lektorovaniu knižných publikácií.
Vzdelávací program je zameraný na rozvoj predčitateľskej gramotnosti detí predškolského veku. Pomôže učiteľovi osvojiť si spôsoby, ako u malých detí vytvoriť pevné základy, dôležité pre následné rozvíjanie čitateľskej gramotnosti v školskom veku. Prináša praktické rady, ako pripraviť škôlkarov na čítanie a písanie.
Čítanie s porozumením je základom pre úspešnosť pri štúdiu. Vieme, že dnešné deti, žiaci majú čoraz viac problémov v oblasti čitateľskej gramotnosti. Preto je nevyhnutné venovať pozornosť deťom v tejto oblasti odmalička, už v materskej škole. Chceme, aby boli deti kvalitne pripravené na vstup do základnej školy, aby sa dokázali lepšie vysporiadať s nástrahami samotného čítania, lepšie pochopili text a dokázali ho využiť na získanie čo najvyššieho vzdelania.
Absolvent vzdelávania sa dozvie, aké zručnosti je potrebné u detí rozvíjať, aby dokázali spracovať text, ktorý počuli, aby si zapamätali, čo počuli a dokázali tento text využiť pre svoj rozvoj (s podporou učiteľa). Program obsahuje praktické ukážky práce s textom, námety na aktivity využiteľné priamo v praxi. Kladie dôraz na uvedomenie si dôležitosti čítania, rozprávania príbehov a rozprávok pre celkový rozvoj dieťaťa ako po fyzickej tak aj psychickej stránke.
Vzdelávanie prebieha z časti v českom jazyku.
- Čitateľská gramotnosť
- Úloha materskej školy pri rozvoji čitateľskej gramotnosti
- Predpoklady pre čítanie
- Rozvoj reči a komunikačných schopností
- Rozvoj motoriky a grafomotoriky
- Metódy predčitateľskej gramotnosti
- Ako pracovať s príbehmi v materskej škole
- Aktivity práce s príbehom
- Projekt Kniha
- Čítanie na pokračovanie
- Pripravujeme škôlkarov na čítanie a písanie
- Kuliferdo pre predškolákov
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
20 – 24 hodín