FINANČNÁ
GRAMOTNOSŤ
2. STUPEŇ ZŠ
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Základná škola a GOŠ
Určené pre
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
300,00 €
do eshopuPaedDr. Monika Reiterová, PhD.
Je absolventkou Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobila ako učiteľka na gymnáziu a niekoľko rokov pracovala v Štátnom pedagogickom ústave. Spolupracovala s viacerými ďalšími inštitúciami, napr. NÚCEM, MPC, CVTI, pedagogické fakulty. Bola členkou expertnej medzirezortnej skupiny pre finančnú gramotnosť, je spoluautorkou Národného štandardu finančnej gramotnosti. Je autorkou viacerých publikácií z oblasti matematiky a finančnej gramotnosti. Absolvovala medzinárodný program v oblasti duševného vlastníctva.
PaedDr. Mária Kubovičová
Pôsobila na rôznych pracovných pozíciách, ako učiteľka 1. stupňa ZŠ, zástupkyňa riaditeľa školy, školská inšpektorka, riaditeľka školy. Je autorkou niekoľkých učebných a metodických materiálov. V súčasnosti pracuje ako riaditeľka základnej školy v Marianke. Venuje sa tiež publikačnej činnosti a lektorovaniu učebných materiálov vydavateľstva RAABE.
Aktualizačné vzdelávanie prináša spracovanú tému finančnej gramotnosti implementovanú v prostredí 2. stupňa základnej školy.
Vzdelávanie je určené pre učiteľov na 2. stupni základných škôl so zámerom priniesť všetky potrebné informácie o finančnej gramotnosti spojené s prípravou na to, aby vedeli rozvíjať finančnú gramotnosť nielen svojich žiakov, ale aj vo svojom osobnom živote. Vzdelávanie napomáha odbúrať neistotu a strach z vyučovania finančnej gramotnosti kvôli vlastným nedostatkom v tejto oblasti. Cieľom vzdelávania je spoznať základné pravidlá riadenia financií spolu s možnými rizikami, vedieť použiť a zároveň vyhodnotiť informácie na plánovanie a stanovenie finančných cieľov. Tiež prispeje k lepšej orientácii a uplatňovaniu spotrebiteľských práv. Všetky získané informácie budú prínosne nielen pre pracovný, profesijný, ale aj osobný život pedagógov.
Odborná časť
- Potreby a hodnoty
- Osobné údaje a informácie
- Peniaze
- Trhový mechanizmus
- Korupcia a podvod
- Spotrebiteľ a jeho práva
- Majetok
- Exekúcia
- Cash flow
- Dane
- Finančný trh
- Úvery
- Tvorba a zhodnocovanie rezerv
- Dôchodok
- Poistenie
- Finančné plánovanie
- Modely finančného plánovania
- Výchova k podnikaniu
Implementačná časť
- Finančné vzdelávanie
- Metódy a formy vyučovania
- Emócie v rozhodovaní
- Čo má vedieť žiak (na konci druhého stupňa ZŠ)
- Aby sme vo finančnej gramotnosti viac nezaostávali
- Finančná gramotnosť na druhom stupni základnej školy
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
20 – 24 hodín