FINANČNÁ
GRAMOTNOSŤ
PRE SŠ
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Stredná škola
Určené pre
Učiteľ SŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
300,00 €
do eshopuPaedDr. Monika Reiterová, PhD.
Je absolventkou Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobila ako učiteľka na gymnáziu a niekoľko rokov pracovala v Štátnom pedagogickom ústave. Spolupracovala s viacerými ďalšími inštitúciami, napr. NÚCEM, MPC, CVTI, pedagogické fakulty. Bola členkou expertnej medzirezortnej skupiny pre finančnú gramotnosť, je spoluautorkou Národného štandardu finančnej gramotnosti. Je autorkou viacerých publikácií z oblasti matematiky a finančnej gramotnosti. Absolvovala medzinárodný program v oblasti duševného vlastníctva.
PaedDr. Mária Kubovičová
Pôsobila na rôznych pracovných pozíciách, ako učiteľka 1. stupňa ZŠ, zástupkyňa riaditeľa školy, školská inšpektorka, riaditeľka školy. Je autorkou niekoľkých učebných a metodických materiálov. V súčasnosti pracuje ako riaditeľka základnej školy v Marianke. Venuje sa tiež publikačnej činnosti a lektorovaniu učebných materiálov vydavateľstva RAABE.
Aktualizačné vzdelávanie zahrňuje spracovanú problematiku finančnej gramotnosti pre stredné školy.
Vedieť narábať s financiami a naučiť to študentov stredných škôl, je cieľom aktualizačného vzdelávania. Žiakov stredných škôl treba pripraviť na realitu života a naučiť ich správne sa rozhodovať, viesť ich k finančnej slobode. Aktualizačné vzdelávanie prináša istotu samotným pedagógom, aby s istotou posunuli svoje vedomosti a skúsenosti v danej oblasti svojim žiakom.
Cieľom finančného vzdelávania je, aby ste poznali základné pravidlá riadenia financií vrátane rizík s tým spojenými, vedeli nájsť, vyhodnotiť a použiť informácie na stanovenie a naplánovanie finančných cieľov. K ich dosiahnutiu získali prostriedky, na ich zhodnotenie efektívne využívali finančné služby. Plnili si svoje finančné záväzky. Zveľaďovali a chránili si svoj aj zverený majetok. Orientovali sa a vedeli uplatniť svoje spotrebiteľské práva.
Odborná časť
- Potreby a hodnoty
- Osobné údaje a informácie
- Peniaze
- Trhový mechanizmus
- Korupcia a podvod
- Spotrebiteľ a jeho práva
- Majetok
- Exekúcia
- Cash flow
- Dane
- Finančný trh
- Úvery
- Tvorba a zhodnocovanie rezerv
- Dôchodok
- Poistenie
- Finančné plánovanie
- Modely finančného plánovania
- Výchova k podnikaniu
Implementačná časť
- Finančné vzdelávanie
- Metódy a formy vyučovania
- Emócie v rozhodovaní
- Čo má vedieť žiak (na konci SŠ)
- Aby sme vo finančnej gramotnosti viac nezaostávali
- Finančné vzdelávanie – ako na to?
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
20 – 24 hodín