KRITICKÉ
MYSLENIE
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Základná škola a GOŠ
Stredná škola
Určené pre
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Učiteľ SŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
300,00 €
do eshopuMgr. Jakub Kobela
V Akadémii kritického myslenia pôsobí ako lektor a metodik. Špecializuje sa na témy kritického myslenia, argumentácie, vyjednávania a náročných konverzácií. V súčasnosti sa venuje predovšetkým vzdelávaniu klientov v oblasti súkromného a verejného sektora. Kritickému mysleniu sa rôznymi spôsobmi venuje už 12 rokov. V praxi využíva poznatky zo súťažného, dobrovoľníckeho a aj pracovného prostredia Slovenskej debatnej asociácie. Pre SDA tvoril metodiku a koordinoval neformálne vzdelávanie na stredných školách po celom Slovensku. Je autorom metodiky pre holandskú sekciu International Debate Education Association, ako aj pre 17 európskych debatných vzdelávacích organizácií. Organizoval Letnú akadémiu kritického myslenia a spoluorganizoval Letnú akadémiu Discover. Lektorsky spolupracuje s viacerými platformami v oblasti tretieho sektora. Je absolventom katedry sociológie Fakulty sociálních studií Masarykovej univerzity v Brne, so špecifickým zameraním v oblasti kultúrnej sociológie, urbanistiky a kvantitatívneho výskumu sociálnych vied.
Aktualizačné vzdelávanie kumuluje poznatky a informácie na rozvoj kritického myslenia pedagógov a žiakov.
Predstavuje tréning zručností na rozvíjanie kritického myslenia. Žijeme v informačne náročnej dobe, ktorá vyžaduje triediť informácie, rozpoznať zdroje informácií a kladie na nás nárok vyberať si s kritickým pohľadom a logikou, čomu uveríme a čomu nie. U mladých ľudí je nevyhnutnosťou naučiť ich spôsoby, ktorými sa dajú formovať aspekty kritického myslenia. V neposlednom rade vzdelávanie predstavuje princípy implementácie tréningu kritického myslenia do vzdelávania.
- Kritické myslenie
- Obsah argumentácie
- Argumentácia a kontext
- Formálna stránka argumentácie
- Logické chyby a rétorické fauly
- Dôkazy
- Umenie reakcie
- Identifikácia problému
- Princípy tréningových aktivít
- Modelové aktivity
- Ako na dezinformácie (nielen) o vojne
- Rozvíjajte kritické myslenie žiakov
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
20 – 24 hodín