PREDŠKOLÁK 1
PRÍRODOVEDNÁ
GRAMOTNOSŤ
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
300,00 €
do eshopuprof. PaedDr. Adriana Wiegerová, Ph.D.
Študovala na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre v učiteľskom odbore pedagogika – biológia. Po skončení štúdia začala pracovať v základnej škole, kde sa stretla so špecializovaným vzdelávaním na prvom stupni. Súbežne pracovala v Iuvente, viedla Centrum prieskumných a experimentálnych aktivít. V roku 1997 nastúpila na Pedagogickú fakultu UK, na Katedru predškolskej a elementárnej pedagogiky, kde sa venovala predovšetkým predmetom didaktického zamerania s dôrazom na prírodovedu a prvouku. Na pôde fakulty realizovala rigoróznu skúšku. Od roku 1994 študovala doktorandský študijný program v odbore pedagogika na Filozofickej fakulte UK v Bratislave. V roku 2011 ukončila pôsobenie na Pedagogickej fakulte UK v Bratislave a išla pracovať na Fakultu humanitných štúdií UTB v Zlíne, kde pôsobila do roku 2022. Od roku 2023 pôsobí na Katedre pedagogiky Filozofickej fakulty UK v Bratislave. Venuje sa didaktike, ale aj pedeutológii, práci s doktorandmi a v ostatnom čase duálnemu vzdelávaniu. Garantovala a garantuje vysokoškolské študijné programy, v ktorých sama prednáša práve didakticky a výchovne ladené predmety. V ostatnom čase pracovala na projekte TAČR (Technická grantová agentúra ČR), v ktorom pripravovala zavedenie koncepcie bádateľsky orientovaného vzdelávania do kurikula materských škôl. V roku 2021 bola vymenovaná za profesorku v odbore predškolská a elementárna pedagogika.
Mgr. Zuzana Grmanová
Už vyše 30 rokov pracuje ako riaditeľka MŠ, resp. zástupkyňa riaditeľa pre MŠ. Spolupracuje s Trnavskou univerzitou v Trnave v oblasti náčuvovej praxi pre študentky VŠ, každoročne sa tak vzdelávacích aktivít z oblasti prírodovednej gramotnosti zúčastňujú aj študentky predškolskej pedagogiky. Lektorka pôsobila aj na MPC Trnava, kde externe lektorovala oblasť rozvoja grafomotorických zručností prostredníctvom výtvarných techník. Venuje sa tiež publikačnej činnosti a lektorovaniu knižných publikácií.
Jarmila Bachratá
Vyštudovala pedagogickú a sociálnu akadémiu, bakalárske štúdium, odbor učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo na UK v Bratislave. V roku 2019 absolvovala prvú atestáciu a priebežne sa zúčastňuje na aktualizačných a inovačných vzdelávaniach v rámci svojho profesionálneho rozvoja. Aktuálne pracuje ako učiteľka v materskej škole.
Aktualizačné vzdelávanie ponúka spracovanú tému prírodovednej gramotnosti a vzdelávania pre deti predškolského veku.
Pedagógom materských škôl prináša teoretické poznatky, ale aj množstvo praktických úloh a námetov na bádateľské aktivity. Prináša nové pohľady a odráža nové poznatky o dieťati predškolského veku vo vzťahu k prezentácii konceptu aktérstva. Vďaka vzdelávaciemu programu nanovo zadefinujú učitelia charakteristiku dieťaťa predškolského veku, zorientujú sa v teóriách o súčasnom postavení materskej školy, zoznámia sa s koncepciou bádateľsky orientovaného vzdelávania a budú schopní didakticky transferovať prírodovedné témy do kurikula materskej školy.
- Aké je súčasné dieťa predškolského veku
- Aký je súčasný diskurz o postavení materskej školy
- Dieťa ako aktér v prírodovednom vzdelávaní
- Poznávanie a vzdelávanie
- Dieťa ako malý vedec
- Učiteľ ako podporovateľ detskej zvedavosti
- Princíp odkrývania „tajomstva“ v prírodovednom vzdelávaní
- Ako pracovať s komiksom
- Skupinová práca ako podporná stratégia diskusie medzi aktérmi
- Podnety z reálneho prostredia
- Aby deti zvieratá (a ich zvuky) poznali
- Škôlkar skúma, vyrába, spoznáva
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
20 – 24 hodín