PREDŠKOLÁK 2
MATEMATIKA

Typ vzdelávania

Aktualizačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Materská škola

Určené pre

Učiteľ MŠ

Pedagogický asistent / Vychovávateľ

Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg

PaedDr. Iva Tomášková

Vyštudovala strednú pedagogickú školu so zameraním na učiteľstvo a následne pedagogickú fakultu so zameraním na 1. stupeň zš. Rigoróznu skúšku absolvovala z pedagogiky a psychológie. Počas svojej praxe pracovala ako učiteľka na 1. stupni základnej školy i ako riaditeľka základnej školy. Aktuálne sa venuje lektorskej práci pre pedagogických pracovníkov. Je autorkou mnohých článkov v odborných časopisoch a publikácie k téme predčitateľskej gramotnosti.

Mgr. Zuzana Grmanová

Už vyše 30 rokov pracuje ako riaditeľka MŠ, resp. zástupkyňa riaditeľa pre MŠ. Spolupracuje s Trnavskou univerzitou v Trnave v oblasti náčuvovej praxi pre študentky VŠ, každoročne sa tak vzdelávacích aktivít z oblasti prírodovednej gramotnosti zúčastňujú aj študentky predškolskej pedagogiky. Lektorka pôsobila aj na MPC Trnava, kde externe lektorovala oblasť rozvoja grafomotorických zručností prostredníctvom výtvarných techník. Venuje sa tiež publikačnej činnosti a lektorovaniu knižných publikácií.

Aktualizačné vzdelávanie spracúva tému matematickej gramotnosti so zameraním na problematiku matematických predstáv detí predškolského veku.

Okrem potrebnej teórie v ňom učitelia nájdu mnohé námety na prácu s rôznymi oblasťami matematiky – od práce s kvantitou po orientáciu v priestore. Pedagóg absolvovaním získa zručnosť ako prepojiť matematiku s inými vzdelávacími oblasťami spolu s využitím digitálnych technológií v edukačnom procese.

Obsah vzdelávania:
  • Matematická gramotnosť
  • Ciele vzdelávacej oblasti
  • Matematika a práca s informáciami
  • Matematika a rozvoj reči a vyjadrovacích schopností
  • Pohybové hry a matematika
  • Orientácia v priestore a geometria
  • Metódy riešenia matematických problémov
  • Kvantita
  • Práca s digitálnymi technológiami
  • Škôlkar počíta
  • Pripravení na školu?
  • Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
  • Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
  • Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
  • Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
Rozsah vzdelávania:

20 – 24 hodín