PREDŠKOLÁK 3
GRAFOMOTORIKA

Typ vzdelávania

Aktualizačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Materská škola

Určené pre

Učiteľ MŠ

Pedagogický asistent / Vychovávateľ

Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg

PaedDr. Iva Tomášková

Vyštudovala strednú pedagogickú školu so zameraním na učiteľstvo a následne pedagogickú fakultu so zameraním na 1. stupeň zš. Rigoróznu skúšku absolvovala z pedagogiky a psychológie. Počas svojej praxe pracovala ako učiteľka na 1. stupni základnej školy i ako riaditeľka základnej školy. Aktuálne sa venuje lektorskej práci pre pedagogických pracovníkov. Je autorkou mnohých článkov v odborných časopisoch a publikácie k téme predčitateľskej gramotnosti.

Mgr. Zuzana Grmanová

Už vyše 30 rokov pracuje ako riaditeľka MŠ, resp. zástupkyňa riaditeľa pre MŠ. Spolupracuje s Trnavskou univerzitou v Trnave v oblasti náčuvovej praxi pre študentky VŠ, každoročne sa tak vzdelávacích aktivít z oblasti prírodovednej gramotnosti zúčastňujú aj študentky predškolskej pedagogiky. Lektorka pôsobila aj na MPC Trnava, kde externe lektorovala oblasť rozvoja grafomotorických zručností prostredníctvom výtvarných techník. Venuje sa tiež publikačnej činnosti a lektorovaniu knižných publikácií.

Aktualizačné vzdelávanie ponúka komplexný pohľad na problematiku grafomotoriky a jej rozvoja u detí predškolského veku.

Vzdelávací program zahŕňa základné teoretické východiská doplnené o praktické námety na rozvoj tejto zručnosti, ktorá je predpokladom úspešného písania v škole. Vďaka absolvovaniu vzdelávania bude pedagóg schopný využívať a zároveň aplikovať rôzne stratégie pri realizácii grafomotorických činností, dokáže efektívne využívať aj vytvárať vhodné materiálne a technické zázemie. Lepšie identifikuje vývinové a individuálne charakteristiky dieťaťa prostredníctvom jeho výtvarného prejavu.

Obsah vzdelávania:
  • Predprimárna edukácia – základné východiská
  • Grafomotorika v rozvoji dieťaťa predškolského veku – pojmy, vzťahy a súvislosti
  • Pracovné činnosti na podporu motorického rozvoja dieťaťa
  • Hrové aktivity a prstové cvičenia na rozvoj jemnej motoriky
  • Výtvarné aktivity ako prostriedok rozvoja grafomotoriky
  • Detská kresba a jej hodnota pri spoznávaní osobnosti dieťaťa
  • Grafomotorické predpoklady písania
  • Nácvik grafomotorických prvkov v projekte
  • Diagnostikovanie a hodnotenie úrovne grafomotorických zručností dieťaťa
  • Pripravujeme škôlkarov na čítanie a písanie
  • Rozvíjanie jemnej motoriky a grafomotoriky u detí
  • Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
  • Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
  • Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
  • Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
Rozsah vzdelávania:

20 – 24 hodín