PREDŠKOLÁK 3
GRAFOMOTORIKA
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
300,00 €
do eshopuPaedDr. Iva Tomášková
Vyštudovala strednú pedagogickú školu so zameraním na učiteľstvo a následne pedagogickú fakultu so zameraním na 1. stupeň zš. Rigoróznu skúšku absolvovala z pedagogiky a psychológie. Počas svojej praxe pracovala ako učiteľka na 1. stupni základnej školy i ako riaditeľka základnej školy. Aktuálne sa venuje lektorskej práci pre pedagogických pracovníkov. Je autorkou mnohých článkov v odborných časopisoch a publikácie k téme predčitateľskej gramotnosti.
Mgr. Zuzana Grmanová
Už vyše 30 rokov pracuje ako riaditeľka MŠ, resp. zástupkyňa riaditeľa pre MŠ. Spolupracuje s Trnavskou univerzitou v Trnave v oblasti náčuvovej praxi pre študentky VŠ, každoročne sa tak vzdelávacích aktivít z oblasti prírodovednej gramotnosti zúčastňujú aj študentky predškolskej pedagogiky. Lektorka pôsobila aj na MPC Trnava, kde externe lektorovala oblasť rozvoja grafomotorických zručností prostredníctvom výtvarných techník. Venuje sa tiež publikačnej činnosti a lektorovaniu knižných publikácií.
Aktualizačné vzdelávanie ponúka komplexný pohľad na problematiku grafomotoriky a jej rozvoja u detí predškolského veku.
Vzdelávací program zahŕňa základné teoretické východiská doplnené o praktické námety na rozvoj tejto zručnosti, ktorá je predpokladom úspešného písania v škole. Vďaka absolvovaniu vzdelávania bude pedagóg schopný využívať a zároveň aplikovať rôzne stratégie pri realizácii grafomotorických činností, dokáže efektívne využívať aj vytvárať vhodné materiálne a technické zázemie. Lepšie identifikuje vývinové a individuálne charakteristiky dieťaťa prostredníctvom jeho výtvarného prejavu.
- Predprimárna edukácia – základné východiská
- Grafomotorika v rozvoji dieťaťa predškolského veku – pojmy, vzťahy a súvislosti
- Pracovné činnosti na podporu motorického rozvoja dieťaťa
- Hrové aktivity a prstové cvičenia na rozvoj jemnej motoriky
- Výtvarné aktivity ako prostriedok rozvoja grafomotoriky
- Detská kresba a jej hodnota pri spoznávaní osobnosti dieťaťa
- Grafomotorické predpoklady písania
- Nácvik grafomotorických prvkov v projekte
- Diagnostikovanie a hodnotenie úrovne grafomotorických zručností dieťaťa
- Pripravujeme škôlkarov na čítanie a písanie
- Rozvíjanie jemnej motoriky a grafomotoriky u detí
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
20 – 24 hodín