UMELECKÁ
GRAMOTNOSŤ
– MŠ A 1. CYKLUS
ZŠ
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Základná škola a GOŠ
Určené pre
Učiteľ MŠ
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
300,00 €
do eshopuPaedDr. Radovan Šašala, PhD.
Pôsobí ako učiteľ na Strednej odbornej škole pedagogickej v Prešove. Vyučuje hudobno-teoretické, hudobno-praktické a pedagogické vyučovacie predmety. Jeho aprobácie sú: hudobné umenie, pedagogika, učiteľstvo histórie, špeciálna pedagogika – pedagogika mentálne postihnutých. Akademický titul PhD. dosiahol v roku 2017 v odbore predškolská a elementárna pedagogika s užším zameraním na didaktiku hudobnej výchovy na Katedre hudobnej a výtvarnej výchovy Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove. Je autorom viacerých odborných článkov a publikácií.
Mgr. Dominika Weissová
Mgr. Dominika Weissová (1992) v roku 2016 ukončila magisterské štúdium učiteľstva slovenského jazyka a literatúry a učiteľstva výtvarnej edukácie. Po ukončení štúdia pôsobila päť rokov ako učiteľka v PYP programe na SŠ Novohradská. V rokoch 2019 až 2021 absolvovala rozširujúce štúdium primárnej pedagogiky. V roku 2021 začala doktorandské štúdium didaktiky umelecko-výchovných predmetov na katedre výtvarnej výchovy. V dizertačnej práci vedenej prof. PaedDr. Danielou Valachovou, PhD. sa venuje výskumu fenoménu flow v kontexte výtvarnej edukácie. V súčasnosti pôsobí ako učiteľka výtvarnej výchovy a anglického jazyka na SZŠ Edulienka.
Vzdelávací program je zameraný na tému umeleckej gramotnosti pre učiteľov materskej školy a učiteľov 1. cyklu základnej školy.
Vzdelávací program prinesie teoretické aj praktické informácie k témam rozvoja výtvarnej tvorivosti u detí predškolského veku a hudobnej výchovy v 1. cykle základnej školy (1. -3. ročník).
1. časť vzdelávacieho programu je zameraná na oboznámenie s pojmami tvorivosť a motivácia a spôsobmi podpory motivácie a tvorivosti u detí v materských školách. V lekciách sa účastník vzdelávania bližšie oboznámi s termínmi výtvarná tvorivosť, interdisciplinarita a výtvarný jazyk. Dozvie sa o možnostiach a metódach prípravy projektového vyučovania a o hodnotení výtvarných aktivít v materskej škole.
2. časť programu je zameraná na hudobnú výchovu, ktorá je v základnej škole prostriedkom zábavy a tiež komunikácie. Deti by s ňou mali byť oboznámené z hľadiska komplexného rozvoja plnohodnotnej osobnosti človeka. Vzdelávací program ponúka základné poznatky o hudbe a jej vývoji, ktoré využíva ako východiská pre odborne pripravené hudobné aktivity.
Účastník vzdelávania získa základné poznatky o hudbe, vedomosti o hudobnej výchove ako súčasti primárneho vzdelávania a programu Vzdelávanie pre 21. storočie. Získa poznatky o tom, ako má vyzerať písomná príprava učiteľa, ako využívať hudobné digitálne technológie a hudobné činnosti v 1. cykle ZŠ.
- O tvorivosti
- Tvorivé učenie a výtvarná tvorivosť
- Motivácia a rozvoj tvorivosti
- Metódy podporujúce tvorivosť a motiváciu detí
- Výtvarný jazyk
- Sprostredkovanie umenia
- Výtvarné techniky rozvíjajúce tvorivosť detí
- Interdisciplinarita výtvarnej výchovy
- Projektové vyučovanie
- Hodnotenie
- Základné poznatky o hudbe pre učiteľov
- Hudobná výchova ako súčasť primárneho vzdelávania na základnej škole
- Hudobná výchova v programe Vzdelávanie pre 21. storočie
- Písomná príprava učiteľa na vyučovaciu hodinu
- Hudobné digitálne technológie
- Spev (vokálne činnosti)
- Hra na hudobnom nástroji (inštrumentálne činnosti)
- Počúvanie hudby (percepčné činnosti)
- Hudobno-pohybové vyjadrenie (hudobno-pohybové činnosti)
- Hudobno-dramatické vyjadrenie (hudobno-dramatické činnosti)
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
20 – 24 hodín