VÝTVARNÁ
GRAMOTNOSŤ
V MŠ
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
Sociálny pedagóg
300,00 €
do eshopuMgr. Dominika Weissová
Mgr. Dominika Weissová (1992) v roku 2016 ukončila magisterské štúdium učiteľstva slovenského jazyka a literatúry a učiteľstva výtvarnej edukácie. Po ukončení štúdia pôsobila päť rokov ako učiteľka v PYP programe na SŠ Novohradská. V rokoch 2019 až 2021 absolvovala rozširujúce štúdium primárnej pedagogiky. V roku 2021 začala doktorandské štúdium didaktiky umelecko-výchovných predmetov na katedre výtvarnej výchovy. V dizertačnej práci vedenej prof. PaedDr. Danielou Valachovou, PhD. sa venuje výskumu fenoménu flow v kontexte výtvarnej edukácie. V súčasnosti pôsobí ako učiteľka výtvarnej výchovy a anglického jazyka na SZŠ Edulienka.
Mgr. Lucia Ďuríčková
Vyštudovala jednoodborovú psychológiu na Filozofickej fakulte UK v Bratislave. Od roku 2012 sa venuje deťom predškolského veku. Postupne sa odborne profilovala najmä na deti so separačnými úzkosťami, Aspergerovým syndrómom a na deti často označované ako nezvládnuteľné. Pôsobila aj ako učiteľka v súkromnej materskej škole. Túto prax a svoje odborné skúsenosti sa rozhodla spojiť a založiť škôlku, ktorá poskytuje priestor aj deťom so špeciálnymi potrebami. Má ukončené vzdelávanie v nedirektívnej terapii hrou a filiálnej terapii, obe využíva aj v praxi. Aktuálne naďalej pôsobí aj na pozícii učiteľky, robí odborné a výchovné poradenstvo pre rodičov a odborne pracuje s deťmi.
Vzdelávací program je zameraný na hlbšie oboznámenie s pojmami tvorivosť a motivácia a spôsobmi podpory motivácie a tvorivosti u detí v materských školách.
V lekciách sa absolventi vzdelávania bližšie oboznámia s termínmi výtvarná tvorivosť, interdisciplinarita a výtvarný jazyk. Dozvedia sa o možnostiach a metódach prípravy projektového vyučovania a o hodnotení výtvarných aktivít v materskej škole.
Dostanú informácie o vývine jemnej motoriky, prvého kreslenia a prvých čiar u najmenších detí a dozvedia sa aj ako u nich budovať pozitívny vzťah ku kresleniu.
Po absolvovaní účastník nadobudne poznatky:
- o tvorivosti ako takej, o výtvarnej tvorivosti, o tvorivom učení, tvorivom učiteľovi a žiakovi,
- ako môže naplánovať hodiny tak, aby motivoval žiakov/deti k tvorbe a o metódach na podporu tvorivosti,
- o výtvarnom jazyku, sprostredkovaní umenia a o výtvarných technikách,
- ako môžeme prepájať predmet výtvarná výchova s inými oblasťami vzdelávania,
- ako môžu deti vytvoriť výtvarné projekty.
- O tvorivosti
- Tvorivé učenie a výtvarná tvorivosť
- Motivácia a rozvoj tvorivosti
- Metódy podporujúce tvorivosť a motiváciu detí
- Výtvarný jazyk
- Sprostredkovanie umenia
- Výtvarné techniky rozvíjajúce tvorivosť detí
- Interdisciplinarita výtvarnej výchovy
- Projektové vyučovanie
- Hodnotenie
- Prvé kreslenie
- Kreslíme a maľujeme s maličkými
- Vyhodnocovanie digitálnych údajov, informácií a obsahu
- Kybernetická bezpečnosť a kyberšikana
- Využívanie digitálnych nástrojov na inovácie procesov a produktov
- Zdieľanie prostredníctvom digitálnych technológií
20 – 24 hodín