REČ DETÍ
V MŠ

Typ vzdelávania

Aktualizačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Materská škola

Určené pre

Učiteľ MŠ

Pedagogický asistent / Vychovávateľ

Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg

Mgr. Jana Pečarková

V roku 2013 ukončila štúdium na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave v odbore logopédia. Do roku 2016 pracovala v ambulancii klinickej logopédie v Mestskej poliklinike v Šuranoch. Absolvovala viaceré odborné kurzy na Slovensku i v zahraničí. Píše odborné články do časopisov a zborníkov, organizuje aktivity pre deti a mládež s narušenou komunikačnou schopnosťou. V rámci dobrovoľníctva pôsobí v občianskom združení Aktivko zameranom na osvetu logopédie ako online poradca a prednáša v materských školách a centrách o vývine detskej reči. Je zakladateľkou blogu nehovorinecakajte.webnode.sk, administrátorkou rodičovských skupín na sociálnych sieťach. V súčasnosti pôsobí ako logopéd v Centre špeciálnopedagogického poradenstva v Námestove. Poskytuje starostlivosť aj deťom v špeciálnej materskej škole a vedie kurzy pre rodičov detí s oneskoreným vývinom reči.

Vzdelávací program aktualizačného vzdelávania prináša komplexný súhrn odborných informácií o detskej reči a jej podpore v materskej škole.

Deti sú často už v ranom veku vystavované vplyvom, ktoré roztriešťujú ich sústredenosť. Poruchy sústredenia sa veľmi často spájajú s poruchami reči. Zaostávanie v reči v ranom veku môže spôsobiť problémy aj neskôr. Preto je dôležité, aby pedagógovia už v materskej škole mali základné poznatky o vývine reči a zručnosti na vhodnú stimuláciu reči dieťaťa.

Vzdelávanie je komplexným súhrnom odborných informácií o detskej reči a jej podpore v materskej škole: z pohľadu logopéda, v praktickom podaní s tipmi a výstupmi pre pedagóga a školský podporný tím materskej školy.

Ponúka účastníkom prehľad o vývine reči detí od 0 do 6 rokov. Popisuje najčastejšie poruchy reči a ťažkosti, ktoré môžu spôsobovať vo výchovno-vzdelávacom procese v MŠ.

Absolvent programu bude schopný detekovať rizikové deti z hľadiska vývinu reči a včas zachytiť deti, ktoré potrebujú logopedickú starostlivosť.

Zároveň bude vedieť pomenovať jednotlivé symptómy a ťažkosti, zorientovať sa v správe od logopéda. Bude schopný v rámci jazykovej výchovy vykonávať preventívne aktivity v materskej škole, ktoré podporujú prirodzený vývin reči detí.

Bude vedieť, ako pomôcť dieťaťu s narušenou komunikačnou schopnosťou lepšie sa zapojiť do činností v MŠ.

Obsah vzdelávania:
  1. Vývin reči dieťaťa od 0 – 6 rokov
  2. Jazykové roviny
  3. Najčastejšie poruchy reči u detí do 6 rokov s ukážkami
  4. Niektoré špecifické ťažkosti v MŠ u detí s poruchou reči
Rozsah vzdelávania:

10 hodín