REŠPEKTUJÚCI
ŠTÝL
VÝCHOVY

Typ vzdelávania

Aktualizačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Základná škola a GOŠ

Určené pre

Učiteľ 1. stupňa ZŠ

Učiteľ 2. stupňa ZŠ

Bc. Milena Fulajtárová

Lektorka je absolventkou Pedagogickej fakulty UK v Bratislave odboru špeciálna pedagogika mentálne postihnutých. Má ukončené vzdelanie na Pedagogickej sociálnej akadémii v Trnave zamerané na vychovávateľstvo a učiteľstvo v MŠ. Pracovala ako vychovávateľka v ŠKD a asistent učiteľa na ZŠ, v SCŠPP, v komunitnom centre a aj ako vychovávateľka v centre pre deti a rodiny. Momentálne pôsobí ako vedúca vychovávateľka v školskom klube detí.

Vzdelávací program aktualizačného vzdelávania oboznamuje s partnerským modelom vo výchove detí, ktorý naučí pedagógov viesť deti k vlastnej zodpovednosti za správanie a k vlastnému rozhodnutiu.

Vzdelávací program vychádza z teórie, že každé dieťa je jedinečné a výnimočné, a preto potrebuje svoj osobitý prístup. Je preto dôležité, aby ho pedagógovia hľadali, aby skúmali nové poznatky a možnosti v oblasti výchovy a vzdelávania. V úvode vzdelávacieho programu sa účastník dozvie, aký je rešpektujúci štýl výchovy, čo prináša pre deti a vzťahy a ako ho možno zakomponovať do každodennej praxe. Druhá časť vzdelávania je venovaná inovatívnym a rešpektujúcim metódam vo výchovno-vzdelávacom procese.

Obsah vzdelávania:

Vzdelávanie je rozdelené do 14 okruhov:

  1. Základné rozdelenie modelov výchovy a ich porovnanie
  2. Teória ľudských potrieb
  3. Sebaúcta
  4. Chyba
  5. Zásady rešpektujúcej komunikácie
  6. Zručnosti pre rešpektujúcu komunikáciu
  7. Ja správa + praktické cvičenie
  8. Formy odmeny
  9. Komunikácia pri konfliktoch s deťmi
  10. Reflexia
  11. Kruhy
  12. Inovatívne a zároveň rešpektujúce metódy vo výchove a vzdelávaní
  13. Vlastné postrehy z praxe
  14. Záver
Rozsah vzdelávania:

90 minút