ROZVOJ
SOCIÁLNYCH
A MORÁLNYCH
KOMPETENCIÍ
ŽIAKA ZŠ
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Základná škola a GOŠ
Určené pre
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
Psychológ / Školský psychológ
150,00 €
do eshopuPaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková
Autorka pracuje ako učiteľka v ZŠ s MŠ, čiastočne ako školský psychológ a lektor pre viaceré vzdelávacie inštitúcie. Má za sebou 20 rokov praxe ako učiteľka a riaditeľka materskej školy, diagnostickú a terapeutickú prax v centre pedagogicko-psychologického poradenstva, 17 ročnú prax ako pedagóg na základnej škole. Pôsobila ako lektorka na vysokej škole. Zaujíma sa o problematiku pedagogickej diagnostiky, sociálneho a morálneho vývinu, témy integrácie a inklúzie.
Vzdelávací program ponúka príležitosť pre oživenie, rozvoj pedagogických kompetencií v oblasti rozvoja sociálneho správania a morálneho konania žiakov základnej školy.
Téma vzdelávania je vysoko aktuálna, keďže v súčasnom spoločenskom prostredí sa prehlbuje kríza vhodného sociálneho a morálneho správania jednotlivcov.
Uvedomujeme si, že škola nemôže suplovať úlohu rodiny, ale vieme, že môže výrazne ovplyvniť sociálne správanie a morálne konanie žiakov. Vzdelávací program dáva pedagógom príležitosť pre využitie ponúkaných metód na rozvoj kompetencií žiakov a oživenie svojich poznatkov a kompetencií v spomínaných oblastiach.
Po absolvovaní programu získa absolvent prehľad o teóriách sociálneho a morálneho vývinu žiaka, teoretický vstup do danej témy a praktické nástroje/metódy na rozvoj sociomorálnych kompetencií žiaka, ktoré môže realizovať na triednických hodinách, etickej výchove, občianskej výchove a pod.
- Predpoklady socio-morálneho správania
- Charakteristika žiaka
- Teórie morálneho vývinu
- Morálny a sociálny vývin
- Morálne usudzovanie, sociometria
- Sociálna interakcia učiteľ – žiak
- Stimulácia socio-morálneho vývinu
- Metódy stimulácie sociálneho a morálneho konania
- Návrh aktivít
- Etická výchova, problémové správanie a príležitosti pre socio-morálny rozvoj žiaka
10 hodín