STRES
MANAŽMENT
U PEDAGÓGOV
Typ vzdelávania
Aktualizačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Základná škola a GOŠ
Stredná škola
Základná umelecká škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Učiteľ SŠ
Pedagogický zamestnanec ZUŠ
Riaditeľ školy
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
Sociálny pedagóg
Psychológ / Školský psychológ
Logopéd / Školský logopéd / Liečebný pedagóg
Vedúci pedagogický zamestnanec
Vedúci odborný zamestnanec
150,00 €
do eshopuPhDr. Peter Kusy, PhD.
Vyštudoval jednoodborovú psychológiu, doktorandské štúdium ukončil v pedagogike a rigorózne konanie v psychológii. Praktické skúsenosti získal v rôznych zariadeniach – napr. Psychiatrická klinika FN v Nitre a Trenčíne, Krízové centrum Pálkovo centrum v Liptovskom Mikuláši, Krízové centrum Slniečko v Nitre, Krízové centrum DÚHA v Bratislave, Úsmev n. o. v Nových Zámkoch a Detský domov v Trnave. Absolvoval tiež ďalšie vzdelávanie a kurzy – napr. Muzikoterapia, Socioterapia, Muzikofiletika, Práca so snami v psychoterapii, Relaxačné techniky (Autogénny tréning a Jacobsonova progresívna svalová relaxácia), Hypnóza, Holotropné dýchanie, Vzťahová väzba a psychotraumatizácia a Lüscherov farebný test, Biology and Behavior in Psychology (ALISON, Ireland). Má úspešne absolvovaný dlhodobý psychoterapeutický výcvik v Integrovanej psychoterapii/Knobloch pod záštitou Medzinárodného strediska pre integrovanú psychoterapiu a zdravý životný štýl – INCIP v Kroměříži (ČR) – certifikovaný stupeň terapeut. Je zapísaný v zozname socioterapeutov SR pod záštitou Inštitútu psychoterapie a socioterapie – IPS. Aktívne sa zúčastňuje významných odborných a vedeckých konferencií a kongresov doma aj v zahraničí. Aktuálne pôsobí na akademickej pôde a zároveň vo vlastnej poradensko-terapeutickej praxi. Tiež lektoruje rôzne vzdelávania pre odborníkov z radov pomáhajúcich profesií v rámci školstva, zdravotníctva, sociálnych služieb, ale aj v súkromnom sektore.
Program aktualizačného vzdelávania ponúka účastníkom vymedzenie záťaže, napätia a stresu v kontexte psychohygieny pedagóga.
Téma psychohygieny v učiteľskom povolaní je v tejto dobe veľmi aktuálna. Je v živote pedagógov nevyhnutná nielen v pracovnej ale i v súkromnej oblasti. Jedným z problémov, ktoré pomáha psychohygiena zvládať je stres.
Učiteľský stres súvisí s výkonom učiteľskej profesie, jeho hlavné zdroje sa týkajú priamo aktérov vzdelávania, organizačných faktorov, prostredia a podmienok. Stres učiteľov môže mať na nich nepriaznivé účinky, pociťujú nedostatok motivácie a horlivosti vykonávať svoju prácu, majú slabý pracovný výkon a horšie medziľudské vzťahy. Pedagogická profesia je určite jedným z „najstresujúcejších“ povolaní.
Vzdelávanie pomôže účastníkovi spoznať tento problém, rozoznať typy stresu, zanalyzovať svoj stav, a hlavne osvojiť si metódy eliminujúce stres a posilňujúce duševné zdravie a spoznať stratégie zvládania záťažových situácií.
- Záťaž, napätie a stres a ich vymedzenie v kontexte psychohygieny pedagóga
- Distres a eustres alebo nie je stres ako stres
- Stresory a salutory – ako ich rozpoznať a čo s nimi ďalej?
- Copingové stratégie pedagógov
- Stresový audit alebo ako som na tom so stresom?
- Pokus o demytologizáciu pojmu stres
- Prirodzené riziká spojené s pedagogickou profesiou – syndróm vyhorenia a stresom podmienené (psychosomatické) ťažkosti
- Metódy eliminujúce stres a posilňujúce duševné zdravie
10 hodín