SYNDRÓM
VYHORENIA
U PEDAGÓGOV

Typ vzdelávania

Aktualizačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Materská škola

Základná škola a GOŠ

Stredná škola

Základná umelecká škola

Určené pre

Učiteľ MŠ

Učiteľ 1. stupňa ZŠ

Učiteľ 2. stupňa ZŠ

Učiteľ SŠ

Pedagogický zamestnanec ZUŠ

Riaditeľ školy

Pedagogický asistent / Vychovávateľ

Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg

Sociálny pedagóg

Psychológ / Školský psychológ

Logopéd / Školský logopéd / Liečebný pedagóg

Vedúci pedagogický zamestnanec

Vedúci odborný zamestnanec

PhDr. Peter Kusy, PhD.

Vyštudoval jednoodborovú psychológiu, doktorandské štúdium ukončil v pedagogike a rigorózne konanie v psychológii. Praktické skúsenosti získal v rôznych zariadeniach – napr. Psychiatrická klinika FN v Nitre a Trenčíne, Krízové centrum Pálkovo centrum v Liptovskom Mikuláši, Krízové centrum Slniečko v Nitre, Krízové centrum DÚHA v Bratislave, Úsmev n. o. v Nových Zámkoch a Detský domov v Trnave. Absolvoval tiež ďalšie vzdelávanie a kurzy – napr. Muzikoterapia, Socioterapia, Muzikofiletika, Práca so snami v psychoterapii, Relaxačné techniky (Autogénny tréning a Jacobsonova progresívna svalová relaxácia), Hypnóza, Holotropné dýchanie, Vzťahová väzba a psychotraumatizácia a Lüscherov farebný test, Biology and Behavior in Psychology (ALISON, Ireland). Má úspešne absolvovaný dlhodobý psychoterapeutický výcvik v Integrovanej psychoterapii/Knobloch pod záštitou Medzinárodného strediska pre integrovanú psychoterapiu a zdravý životný štýl – INCIP v Kroměříži (ČR) – certifikovaný stupeň terapeut. Je zapísaný v zozname socioterapeutov SR pod záštitou Inštitútu psychoterapie a socioterapie – IPS. Aktívne sa zúčastňuje významných odborných a vedeckých konferencií a kongresov doma aj v zahraničí. Aktuálne pôsobí na akademickej pôde a zároveň vo vlastnej poradensko-terapeutickej praxi. Tiež lektoruje rôzne vzdelávania pre odborníkov z radov pomáhajúcich profesií v rámci školstva, zdravotníctva, sociálnych služieb, ale aj v súkromnom sektore.

Program aktualizačného vzdelávania ponúka účastníkom jednu z tém, týkajúcich sa starostlivosti o mentálne zdravie pedagóga, a to v súvislosti s predchádzaním syndrómu vyhorenia.

Pedagogická profesia je jedným z najrizikovejších povolaní ohrozených vyhorením. Je dôležité pochopiť, že vyhorenie je proces a niekedy sú signály burnoutu jasné no dlhodobo ignorované.

Vzdelávanie pomôže účastníkovi pri starostlivosti o svoje duševné zdravie a eliminácii rizika syndrómu vyhorenia. Zistí, čo je burnout syndróm a boreout syndróm.

Dozvie sa, aké sú rizikové faktory v práci, osobnostné rizikové faktory, a do akej miery sa ho vyhorenie týka. Oboznámi sa s prejavmi vyhorenia a s internými a externými možnosťami prevencie vyhorenia.

Obsah programu je vyskladaný nielen z teoretických informácií, ale tiež z mnohých výskumných zistení a praktických skúseností, ktoré akcentujú práve dôležitosť a nevyhnutnosť prevencie a starostlivosti o mentálne zdravie u pedagógov.

Obsah vzdelávania:
  1. Prirodzené riziká spojené s pedagogickou profesiou – syndróm vyhorenia a stresom podmienené (psychosomatické) ťažkosti.
  2. Syndróm vyhorenia a jeho vymedzenie
  3. Procesuálne hľadisko pri syndróme vyhorenia
  4. Do akej miery sa ma vyhorenie týka?
  5. Symptómy syndrómu vyhorenia
  6. Ako zaručene (ne)vyhorieť?
  7. Interné a externé možnosti prevencie proti vyhoreniu
  8. Metódy eliminujúce stres a posilňujúce duševné zdravie
Rozsah vzdelávania:

10 hodín