BUDOVANIE
KVALITNÉHO
UČITEĽSKÉHO
KOLEKTÍVU
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Základná škola a GOŠ
Stredná škola
Základná umelecká škola
Určené pre
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
150,00 €
do eshopuPaedDr. Darina Výbohová, PhD.
Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr v Metodicko-pedagogickom centre. Aktuálne sa venuje profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ. Oblasti vzdelávania:
- Atestačné konanie – portfólio pedagogický zamestnanec/ odborný zamestnanec
- Vedúci pedagogický zamestnanec/ Vedúci odborný zamestnanec – vedenie ľudí, rozvoj zamestnancov, projekty spolupráce
- STEM, prírodovedná gramotnosť, environmentálna výchova, aktivizujúce metódy …
Program inovačného vzdelávania je zameraný na oboznámenie sa s princípmi a technikami efektívneho budovania učiteľského kolektívu a vedenia ľudí v pracovných skupinách a tímoch.
Problematika rozvoja líderstva je jedna z dôležitých kompetencií vedúceho pedagogického zamestnanca. Túto zručnosť definujú aj profesijné štandardy, no najmä je potrebná v samotnej praxi pri práci s ľuďmi. Každý vedúci zamestnanec v školstve by mal ovládať základné zručnosti práce s ľuďmi, s tímom a mal by poznať a aplikovať základné princípy komunikácie.
Vo svojej teoretickej rovine je vzdelávací program zameraný na zjednotenie porozumenia základnej terminológie v oblasti vedenia ľudí a tímov. Frekventant sa oboznámi s nástrojmi diagnostiky a autodiagnostiky predpokladov pre líderstvo a tímovú spoluprácu.
Okrem teoretických poznatkov sa oboznámi s príkladmi z praxe a osvojí si možnosti práce s tímom s využitím komunikačných zručností a nástrojov na efektívne riešenie konfliktov v skupine, spozná efektívne techniky na podporu komunikácie, kreativity a kooperácie.
Absolvent programu inovačného vzdelávania si rozšíri kompetencie v oblasti líderstva a bude schopný:
- zostaviť tímy a skupiny,
- kriticky hodnotiť a riešiť konflikty a záťažové situácie a
- motivujúcim spôsobom vytvárať vzťahy v kolektíve založené na vzájomnom rešpekte a dôvere.
Vzdelávací program je zostavený z učebných textov v online forme, ktoré sú doplnené o aktivity pre aplikačnú časť a 3 dištančné úlohy. Vypracovanie dištančných úloh podmieňuje prístup k ďalším častiam vzdelávania a k ukončeniu vzdelávania.
- Personálne riadenie školy, základné pojmy
- Predpoklady tímovej práce
- Dištančná úloha 1 – Štýly vedenia
- Podpora kreatívneho myslenia v tíme
- Kooperatívnosť
- Techniky na podporu a zlepšenie spolupráce
- Dištančná úloha 2– Tímové role
- Komunikatívnosť
- Efektívna komunikácia, učiaca sa škola
- Dištančná úloha 3 – Spôsoby riešenia konfliktov
- Záverečný test – overenie poznatkov zo samoštúdia
- Záverečná prezentácia – Návrh projektu zmeny na podporu, zlepšenie, zavedenie kultúry kolegiálnej spolupráce a tímovej práce s využitím nástrojov a postupov z obsahu inovačného vzdelávania
50 hodín