DIGITÁLNA
GRAMOTNOSŤ
PRE UČITEĽOV

Typ vzdelávania

Inovačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Materská škola

Základná škola a GOŠ

Stredná škola

Určené pre

Učiteľ MŠ

Učiteľ 1. stupňa ZŠ

Učiteľ 2. stupňa ZŠ

Pedagogický asistent / Vychovávateľ

Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg

Sociálny pedagóg

Ing. Zuzana Tkáčová, Ing. Paed. IGIP

Pôsobí ako učiteľka informatiky a školská digitálna koordinátorka na Škole umeleckého priemyslu v Košiciach. Má skúsenosti ako metodička a lektorka ďalšieho vzdelávania učiteľov. Je autorkou a spoluautorkou viacerých slovenských aj zahraničných metodických materiálov, odborných článkov a publikácií. Venuje sa novým možnostiam využívania digitálnych nástrojov v pedagogickej praxi učiteľa a problematike kreatívneho a zážitkového vyučovania s podporou digitálnych technológií.

Program inovačného vzdelávania je zameraný na problematiku rozvoja digitálnej gramotnosti učiteľov. Pripravuje učiteľov na postupné zvládnutie procesu digitálnej transformácie vzdelávania v ich školách, na zodpovedné a bezpečné využívanie digitálnych nástrojov pri vedení školskej agendy, vytváranie nových a atraktívnych edukačných materiálov a ich efektívne využívanie v podmienkach pedagogickej praxe priamo v triede.

Vzdelávací program prináša vedomosti a zručnosti špecifické pre prácu učiteľa s digitálnymi technológiami v digitálnom svete a modernej škole 21. storočia. Zameriava sa na ukážku efektívneho využitia základných zručností v každodennej školskej praxi na konkrétnych momentoch a úlohách v práci učiteľa, keď bude vhodné využívať digitálne nástroje a digitálne zručnosti. Program prináša nové príležitosti a podnety na využitie v praktickej práci každého učiteľa.

Absolvovaním vzdelávania pedagóg:

  • spozná stratégie, metódy a formy rozvíjania gramotnosti žiaka (čitateľskú, finančnú, informačnú a pod.),
  • oboznámi sa s vyučovacími metódami a formami podporujúcimi aktívne učenie sa žiaka,
  • naučí sa používať vhodné didaktické prostriedky, didaktickú techniku a technológiu v súlade s cieľmi vyučovania,
  • nadobudne základné praktické skúsenosti s efektívnym využívaním didaktických a audiovizuálnych pomôcok.
Obsah vzdelávania:

Súčasťou teoretického obsahu vzdelávania sú videotutoriály a linky k videotutoriálom na vypracovanie dištančných úloh.

Účastník vzdelávania má k dispozícii 4 učebné texty, 8 videotutoriálov, 3 zadania dištančných úloh a test na overenie získaných vedomostí.

Obsah:

  1. Lekcia: Úvod do digitálnej gramotnosti
  2. Lekcia: Digitálna agenda učiteľa
  3. Lekcia: Digitálna aktovka
  4. Lekcia: Digitálna trieda
  5. Test
  6. Zadanie záverečnej prezentácie 
Rozsah vzdelávania:

50 hodín