ENVIRONMENTÁLNA
GRAMOTNOSŤ
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Základná škola a GOŠ
Určené pre
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
150,00 €
do eshopuMgr. Martina Klieštiková
Vyštudovala učiteľstvo biológia – environmentalistika na Prírodovedeckej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Už počas štúdia začala pracovať pre organizáciu Daphne, ktorá sa venovala environmentálnej výchove. Po štúdiu na vysokej škole začala pracovať v organizácii Strom života, čo ju neskôr inšpirovalo k založeniu vlastného občianskeho združenia Envirosvet. Toto občianske združenie sa venovalo environmentálnej výchove v detských domovoch a domovoch sociálnych služieb pre deti s telesným a mentálnym postihnutím. Tiež realizuje environmentálne programy s rôznymi témami v materských a základných školách. Popri týchto aktivitách pracovala aj ako konzultant pre Zelené školy. Neskôr súbežne začala pracovať ako učiteľka na základnej škole. V súčasnosti pracuje ako učiteľka biológie v Spojenej škole sv. Františka z Assisi v Bratislave a lektorka webinárov v spoločnosti Dr. Josef Raabe Slovensko.
Program inovačného vzdelávania je zameraný na problematiku environmentálnej gramotnosti. Prináša odborné vzdelávanie prepojené s didaktickým vzdelávaním a s praktickými ukážkami aktivít na rôzne environmentálne témy.
Environmentalistika aj ekológia sú v dnešnej dobe vysoko aktuálne témy. S ochranou prírody sa ľudia stretávajú dennodenne, vo väčšine životných situácii.
Každá škola má povinnosť implementovať environmentálnu gramotnosť do svojho školského vzdelávacieho programu a realizovať ju. Na to potrebuje učiteľov, ktorí sú v oblasti environmentálnej gramotnosti zdatní.
Cieľom environmentálnej výchovy je formovať a rozvíjať také osobnostné kvality, ktoré ľudí motivujú chrániť a zlepšovať životné prostredie. Je veľmi dôležité vytvoriť nové formy správania sa jednotlivcov k životnému prostrediu. Najlepší spôsob, ako dosiahnuť čo najvyššiu mieru environmentálnej gramotnosti je, že tieto témy začneme učiť v čo najskoršom veku prostredníctvom environmentálnej výchovy. Neskôr rozvíjame praktické zručnosti a spôsoby ochrany prírody tak, aby z detí vyrástli dospelí, ktorí budú prírodu nielen chrániť, ale aj rozumieť tomu, prečo ju máme zachovať pre budúce generácie.
Vzdelávací program prináša nielen odbornú časť, ale aj praktické ukážky aktivít na jednotlivé témy, ktoré sú zaradené v Štátnom vzdelávacom programe. Tiež sú to témy a aktivity, ktoré budú neskôr korešpondovať s témami vzdelávacích oblastí nového kurikula.
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia vzdelávacej časti, ktorá je zložená z odbornej a didaktickej časti je potrebné odovzdať vypracované pracovné listy, ktoré sú pripravené k vzdelávacím videám.
- Environmentálna výchova
- Štátny vzdelávací program v kontexte environmentálne gramotnosti
- Environmentálna výchova a nové kurikulum
- Metódy vyučovania environmentálnej výchovy
- Organizačné formy vyučovania
- Hodnotenie žiakov v environmentálnej výchove
- Ekosystém
- Ochrana prírody a krajiny
- Ochrana rastlín
- Chránené stromy a ochrana drevín
- Ochrana húb
- Ochrana živočíchov
- Ochrana bezstavovcov
- Ochrana rýb
- Ochrana obojživelníkov a plazov
- Ochrana vtákov
- Ochrana cicavcov
50 hodín