FINANČNÁ
GRAMOTNOSŤ
PRE 1. STUPEŇ ZŠ
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Základná škola a GOŠ
Určené pre
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
150,00 €
do eshopuPaedDr. Monika Reiterová, PhD.
Je absolventkou Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobila ako učiteľka na gymnáziu a niekoľko rokov pracovala v Štátnom pedagogickom ústave. Spolupracovala s viacerými ďalšími inštitúciami, napr. NÚCEM, MPC, CVTI, pedagogické fakulty. Bola členkou expertnej medzirezortnej skupiny pre finančnú gramotnosť, je spoluautorkou Národného štandardu finančnej gramotnosti. Je autorkou viacerých publikácií z oblasti matematiky a finančnej gramotnosti. Absolvovala medzinárodný program v oblasti duševného vlastníctva.
Program inovačného vzdelávania je zameraný na aktuálnu a v školách často preberanú tému finančného vzdelávania. Nie je len prípravou na to, aby učiteľ vedel rozvíjať finančnú gramotnosť svojich žiakov, ale aby i sám získal odborné vedomosti a zručnosti v tejto oblasti.
Každá škola má povinnosť implementovať finančné vzdelávanie do svojho školského vzdelávacieho programu a realizovať ho. Na to potrebuje učiteľov, ktorí sú v oblasti finančného vzdelávania zdatní. Prax ukazuje, že sa učitelia boja realizovať finančné vzdelávanie, pretože sami pociťujú nedostatky v tejto oblasti. Preto sme vzdelávací program rozdelili na odbornú a implementačnú časť.
Cieľom vzdelávacieho programu je: poznať základné pravidlá riadenia financií vrátane rizík s tým spojených, vedieť nájsť, vyhodnotiť a použiť informácie na stanovenie a naplánovanie finančných cieľov. K ich dosiahnutiu získať prostriedky, na ich zhodnotenie efektívne využívať finančné služby. Plniť si svoje finančné záväzky. Zveľaďovať a chrániť si svoj aj zverený majetok. Orientovať sa a vedieť uplatniť svoje spotrebiteľské práva.
Informácie získané v odbornej časti vzdelávania sú prínosné nielen pre váš pracovný, ale aj pre osobný život. Získate prehľad o tom, čo by mali vedieť žiaci na konci prvého stupňa základnej školy. Zároveň dostanete inšpiráciu pri plánovaní finančného vzdelávania na svojej škole.
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia odbornej časti je zostavený test s 30 položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na overenie implementačnej (didaktickej) časti je pripravená dištančná úloha.
- Odborná časť
- Potreby a hodnoty
- Osobné údaje a informácie
- Peniaze
- Trhový mechanizmus
- Korupcia a podvod
- Spotrebiteľ a jeho práva
- Majetok
- Exekúcia
- Cash flow
- Dane
- Finančný trh
- Úvery
- Tvorba a zhodnocovanie rezerv
- Dôchodok
- Poistenie
- Finančné plánovanie
- Modely finančného plánovania
- Výchova k podnikaniu
- Test
- Implementačná časť
- Finančné vzdelávanie
- Metódy a formy vyučovania
- Emócie v rozhodovaní
- Čo má vedieť žiak (na konci prvého stupňa ZŠ)
- Dištančná úloha
50 hodín