FINANČNÁ
GRAMOTNOSŤ
PRE MŠ
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
150,00 €
do eshopuPaedDr. Monika Reiterová, PhD.
Je absolventkou Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobila ako učiteľka na gymnáziu a niekoľko rokov pracovala v Štátnom pedagogickom ústave. Spolupracovala s viacerými ďalšími inštitúciami, napr. NÚCEM, MPC, CVTI, pedagogické fakulty. Bola členkou expertnej medzirezortnej skupiny pre finančnú gramotnosť, je spoluautorkou Národného štandardu finančnej gramotnosti. Je autorkou viacerých publikácií z oblasti matematiky a finančnej gramotnosti. Absolvovala medzinárodný program v oblasti duševného vlastníctva.
Vzdelávací program ponúka odborné informácie a prehľad o tom, s čím z oblasti financií by sa mali stretnúť deti predškolského veku. Vedomosti nadobudnuté v odbornej časti vzdelávania sú prínosné nielen pre pracovný, ale aj pre osobný život. Vzdelávací program je koncipovaný tak, aby bol absolvent po jeho ukončení schopný implementovať finančné vzdelávanie do svojho vzdelávacieho programu a realizovať ho.
Vzdelávací program inovačného vzdelávania vznikol pre pedagogických aj odborných zamestnancov materských škôl s cieľom priblížiť problematiku finančnej gramotnosti už deťom predškolského veku. A to práve z dôvodu, že s financiami sa stretávame denne v bežnom živote, a je dôležité, aby deti rozumeli situáciám, v ktorých uplatnia finančné rozhodovanie.
Vzdelávací program neslúži len na rozvíjanie finančnej gramotnosti samotných detí, zároveň je príležitosťou na získanie odborných vedomostí a zručností pedagógov v danej oblasti.
Jeho cieľom je spoznať základné pravidlá riadenia financií vrátane rizík, schopnosť nájsť, vyhodnotiť a použiť informácie na stanovenie a plánovanie finančných cieľov. K ich dosiahnutiu získať prostriedky a na ich zhodnotenie správne využívať finančné služby, plniť si finančné záväzky a orientovať sa a vedieť uplatniť svoje spotrebiteľské práva. Prax ukazuje, že učitelia sa boja realizovať finančné vzdelávanie, pretože sami pociťujú v tejto oblasti nedostatky. Práve na ich elimináciu je vytvorený vzdelávací program, ktorý je rozdelený na odbornú a implementačnú časť.
OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Vzdelávací program obsahuje 18 učebných textov a 3 doplňujúce vzdelávacie videá. Na overenie zvládnutia odbornej časti je zostavený test s 30 položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na overenie implementačnej (didaktickej) časti je pripravená dištančná úloha.
- Štruktúra
- Odborná časť
- Potreby a hodnoty
- Osobné údaje a informácie
- Peniaze
- Trhový mechanizmus
- Korupcia a podvod
- Spotrebiteľ a jeho práva
- Majetok
- Exekúcia
- Cash flow
- Dane
- Finančný trh
- Úvery
- Tvorba a zhodnocovanie rezerv
- Dôchodok
- Poistenie
- Finančné plánovanie
- Výchova k podnikaniu
- Emócie v rozhodovaní
- Test
- Implementačná časť
- Finančné vzdelávanie vo výchovno-vzdelávacom procese
- S čím by sa malo dieťa stretnúť v materskej škole
- Dištančná úloha
50 hodín