FINANČNÁ
GRAMOTNOSŤ
PRE STREDNÉ
ŠKOLY
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Stredná škola
Určené pre
Učiteľ SŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
150,00 €
do eshopuPaedDr. Monika Reiterová, PhD.
Je absolventkou Prírodovedeckej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave a Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Pôsobila ako učiteľka na gymnáziu a niekoľko rokov pracovala v Štátnom pedagogickom ústave. Spolupracovala s viacerými ďalšími inštitúciami, napr. NÚCEM, MPC, CVTI, pedagogické fakulty. Bola členkou expertnej medzirezortnej skupiny pre finančnú gramotnosť, je spoluautorkou Národného štandardu finančnej gramotnosti. Je autorkou viacerých publikácií z oblasti matematiky a finančnej gramotnosti. Absolvovala medzinárodný program v oblasti duševného vlastníctva.
Program inovačného vzdelávania sa zameriava na oblasť finančného vzdelávania, ktorá je problematickou nielen v prostredí stredných škôl. Jeho absolvovaním získate istotu pri implementovaní tejto témy do vášho vyučovacieho procesu.
Financie. Ťažko bez nich, ešte ťažšie s nimi. Najmä ak nevieme, ako s nimi narábať. Aj to je úlohou finančného vzdelávania na stredných školách. Cieľom je, aby sme žiakov stredných škôl pripravili na realitu života, ukázali im dôležitosť správnych rozhodnutí a nasmerovali ich k finančnej slobode. Poskytli im základné vedomosti, zručnosti v oblasti finančnej gramotnosti tak, aby v budúcnosti predchádzali možným problémom spojeným s nesprávnymi rozhodnutiami.
Súčasne ponúkame informácie pre vás učiteľov, chceme, aby ste sa v tejto oblasti cítili istí a mohli tak svoje vedomosti, skúsenosti odovzdávať žiakom. Preto vzdelávací program nie je len prípravou na to, aby ste vedeli rozvíjať finančnú gramotnosť svojich žiakov. Je to nástroj na to, aby ste sa rozvíjali aj vy vo svojom osobnom živote.
Cieľom finančného vzdelávania je, aby ste poznali základné pravidlá riadenia financií vrátane rizík s tým spojenými, vedeli nájsť, vyhodnotiť a použiť informácie na stanovenie a naplánovanie finančných cieľov. K ich dosiahnutiu získali prostriedky, na ich zhodnotenie efektívne využívali finančné služby. Plnili si svoje finančné záväzky. Zveľaďovali a chránili si svoj aj zverený majetok. Orientovali sa a vedeli uplatniť svoje spotrebiteľské práva. Jednoducho, žili spokojný a plnohodnotný život.
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia odbornej časti je zostavený test s 30 položkami s výberom práve jednej správnej odpovede. Na overenie implementačnej (didaktickej) časti je pripravená dištančná úloha.
- Odborná časť
- Potreby a hodnoty
- Osobné údaje a informácie
- Peniaze
- Trhový mechanizmus
- Korupcia a podvod
- Spotrebiteľ a jeho práva
- Majetok
- Exekúcia
- Cash flow
- Dane
- Finančný trh
- Úvery
- Tvorba a zhodnocovanie rezerv
- Dôchodok
- Poistenie
- Finančné plánovanie
- Modely finančného plánovania
- Výchova k podnikaniu
- Test
- Implementačná časť
- Finančné vzdelávanie
- Metódy a formy vyučovania
- Emócie v rozhodovaní
- Čo má vedieť žiak (na konci SŠ)
- Dištančná úloha
50 hodín