HODNOTENIE
ZAMESTNANCOV
ŠKOLY

Typ vzdelávania

Inovačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Materská škola

Základná škola a GOŠ

Stredná škola

Základná umelecká škola

Určené pre

Učiteľ MŠ

Učiteľ 1. stupňa ZŠ

Učiteľ 2. stupňa ZŠ

Učiteľ SŠ

Pedagogický zamestnanec ZUŠ

Pedagogický asistent / Vychovávateľ

Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg

Sociálny pedagóg

Psychológ / Školský psychológ

Logopéd / Školský logopéd / Liečebný pedagóg

Vedúci pedagogický zamestnanec

Vedúci odborný zamestnanec

PaedDr. Darina Výbohová, PhD.

Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr v Metodicko-pedagogickom centre. Aktuálne sa venuje profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ. Oblasti vzdelávania:

  • Atestačné konanie – portfólio pedagogický zamestnanec/ odborný zamestnanec
  • Vedúci pedagogický zamestnanec/ Vedúci odborný zamestnanec – vedenie ľudí, rozvoj zamestnancov, projekty spolupráce
  • STEM, prírodovedná gramotnosť, environmentálna výchova, aktivizujúce metódy …

Program inovačného vzdelávania je zameraný na problematiku hodnotenia pedagogických a odborných zamestnancov školy.

Neoddeliteľnou súčasťou realizácie výchovno-vzdelávacieho procesu v škole je kontrola a hodnotenie výkonov pedagogického a odborného zamestnanca ako jednotlivca v rámci všetkých činností, ktoré vykonáva. Cieľom hodnotenia je skvalitniť a rozvíjať prácu PZ/OZ tak, aby bolo možné dosahovať ciele školy. Okrem riaditeľa sa na tvorbe a realizácii systému hodnotenia PZ/OZ školy podieľajú aj pedagogický a odborní zamestnanci samotní.

Obsahom programu inovačného vzdelávania sú vysvetlenia základných pojmov, zamerané na zjednotenie porozumenia účastníkov v základnej terminológii oblasti hodnotenia zamestnancov. Okrem teoretických informácií účastník získa praktické príklady a nástroje hodnotenia.

Obsah vzdelávania:

Lekcia 1 – Legislatívne rámce pre oblasť kontroly a hodnotenia
Lekcia 2 – Kontrolná činnosť v riadení školy
Lekcia 3 – Hodnotenie, hodnotiaci proces
Lekcia 4 – Kompetenčný profil
Lekcia 5 – Hodnotenie kompetencii
Lekcia 6 – Princípy efektívneho procesu hodnotenia
Lekcia 7 – Pozorovanie výchovno-vzdelávacieho procesu

Rozsah vzdelávania:

50 hodín