HUDOBNÉ
ČINNOSTI
V MŠ
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
150,00 €
do eshopuPaedDr. Radovan Šašala, PhD.
Pôsobí ako učiteľ na Strednej odbornej škole pedagogickej v Prešove. Vyučuje hudobno-teoretické, hudobno-praktické a pedagogické vyučovacie predmety. Jeho aprobácie sú: hudobné umenie, pedagogika, učiteľstvo histórie, špeciálna pedagogika – pedagogika mentálne postihnutých. Akademický titul PhD. dosiahol v roku 2017 v odbore predškolská a elementárna pedagogika s užším zameraním na didaktiku hudobnej výchovy na Katedre hudobnej a výtvarnej výchovy Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove. Je autorom viacerých odborných článkov a publikácií.
Program inovačného vzdelávania je zameraný na rozvoj hudobných činností v materských školách.
Vzdelávací program inovačného vzdelávania ponúka základné poznatky o hudbe a jej vývoji, ktoré sú zároveň východiskami pre odborne zostavené hudobné aktivity. Hudobná výchova je nevyhnutnou súčasťou estetickej a umeleckej výchovy a je nenahraditeľnou oblasťou komplexne plnohodnotne rozvinutej osobnosti. V predškolskom veku je hudobná výchova prostriedkom zábavy a komunikácie. Uvedomelá hudobná činnosť spojená so zážitkom je správnou cestou pre hudobný rozvoj dieťaťa. Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je zvýšiť kompetencie pedagógov v oblasti hudobnej výchovy a oboznámiť sa s postupmi ako správne viesť výchovno-vzdelávací proces v oblasti hudobnej výchovy.
Absolvent získa:
- základné poznatky o hudbe,
- informácie o tom ako prebieha hudobný vývoj dieťaťa v MŠ, ako realizovať hudobné činnosti v MŠ, aké sú didaktické zásady a ako vplýva na proces osobnosť učiteľa,
- informácie, akú štruktúru má mať písomná príprava učiteľa, aby realizácia výchovno-vzdelávacieho procesu bola úspešná,
- praktické zručnosti o to ako jednotlivé hudobné činnosti (rytmické, vokálne, inštrumentálne, percepčné, hudobno-pohybové, hudobno-dramatické) realizovať,
- informácie o digitálnych technológiách a ich využitie v materskej škole, SWOT - analýza potenciálu.
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a komentované prezentácie vo forme videí. Na overenie získaných vedomostí sú pripravené 2 priebežné testy a záverečný test s 50 položkami ponúkajúcimi jednu správnu odpoveď. Na precvičovanie poznatkov notopisu a prípravy na hudobnú aktivitu sú pripravené štyri pracovné listy a na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov tri dištančné úlohy.
Vzdelávací program je rozdelený do 11 lekcií:
- Lekcia: Základné poznatky o hudbe pre učiteľov + Priebežný test 1
- Lekcia: Hudobná výchova ako súčasť predprimárneho vzdelávania v materskej škole + Priebežný krátky test 2
- Lekcia: Písomná príprava učiteľa na vzdelávaciu aktivitu a ďalšie organizačné formy hudobnej výchovy
- Lekcia: Rytmické činnosti + vypracovanie Pracovného listu 1
- Lekcia: Vokálne činnosti
- Pracovný list 2
- Pracovný list 3 – Dištančná úloha 1
- Lekcia: Inštrumentálne činnosti
- Pracovný list 4
- Lekcia: Percepčné činnosti s dištančnou úlohou 2
- Lekcia: Hudobno-pohybové činnosti s pracovným listom 5
- Lekcia: Hudobno-dramatické činnosti s dištančnou úlohou 3
- Lekcia: Digitálne technológie a hudobná výchova v materskej škole
- Lekcia: Záver a záverečné zadanie Pre úspešné ukončenie vzdelávacieho programu musí účastník dištančne absolvovať 11 lekcií vzdelávania, absolvovať 3 testy s úspešnosťou min. 80 % a odoslať na kontrolu 3 dištančné úlohy a na záver pred trojčlennou komisiou obhájiť záverečné zadanie.
50 hodín