KRÍZOVÁ
KOMUNIKÁCIA
S RODIČMI V ZŠ
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Základná škola a GOŠ
Určené pre
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
150,00 €
do eshopuPaedDr. Katarína Winterová
Autorka pôsobí ako sociálna pedagogička, rodičovská poradkyňa a koučka v súkromnej praxi. Vyštudovala Pedagogickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. Dlhodobo sa venuje deťom, rodičovskému poradenstvu a koučingu, píše články o výchove. Je presvedčená, že neexistuje dobré alebo zlé dieťa, hoci sa to tak mnohým javí. Problém detí je mnohokrát zástupným problémom rodičov, učiteľov a vychovávateľov. Jej prácou je počúvať, sprevádzať rodičov na ceste ich rodičovstva a pomáhať im rozpletávať ťažkosti vo výchove. Taktiež ich nasmerovať na to krásne, čo v každej rodine bez ohľadu na veľkosť problémov a ťažkostí je.
Program inovačného vzdelávania pomôže pedagógom naučiť sa efektívne viesť krízovú komunikáciu tak, aby emócie neovplyvňovali spôsob a cieľ rozhovoru.
Rozhovor pedagóga s rodičmi býva sprevádzaný rôznymi emóciami a reakciami. Nebývajú to však vždy len emócie pozitívne, prítomný môže byť aj hnev, smútok, stres, zmätenosť, hľadanie vinníka... A to najmä vtedy, ak pedagóg otvára náročnú a problematickú oblasť.
Absolvent vzdelávacieho programu získa ucelené vedomosti a informácie o krízovej komunikácii s rodičmi, informácie o efektívnom, praktickom a pomáhajúcom komunikačnom štýle s rodičmi najmä v situáciách, ktoré bývajú emocionálne vypäté a náročné.
Dôležitou časťou vzdelávacieho programu sú praktické informácie, návody a odporúčania na vedenie krízovej komunikácie, ako aj vhľad do krízových situácií, ktoré sa vyskytujú v školskom prostredí.
Absolvent programu bude vedieť:
- spoznať krízové a náročné životné situácie, ktoré sa môžu vyskytovať v školskom prostredí,
- zorientovať sa a pochopiť, prečo rodič alebo žiak reagujú a komunikujú v napätých a konfliktných situáciách rôznymi spôsobmi,
- použiť efektívnu komunikáciu, ktorá pomôže pri riešení ťažkostí a problémov žiaka,
- systematicky využívať teoretické a praktické odborné vedomosti pri krízovej komunikácii s rodičmi.
Vzdelávací program v 10 lekciách obsahuje učebné texty a komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený jeden test s 20 položkami s výberom jednej správnej odpovede.
- Posol zlých správ
- Komunikácia
- Nenásilná komunikácia
- Umenie počúvať
- Empatia a asertivita
- Kríza a konflikt
- Ako reagujeme v emočne napätých situáciách
- Emócie
- Čo sa deje, keď...?
- Krízová komunikácia
50 hodín