LEGISLATÍVNE
MINIMUM
PRE ZUŠ

Typ vzdelávania

Inovačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Základná umelecká škola

Určené pre

Pedagogický zamestnanec ZUŠ

PaedDr. Ján Palkovič

Po ukončení štúdia na Konzervatóriu v Bratislave a návrate zo základnej vojenskej služby začal pôsobiť ako učiteľ na Základnej umeleckej škole, Exnárova 16 v Bratislave, kde vyučoval hru na gitare. Od roku 1988 až do roku 2006 bol externým pedagógom na Konzervatóriu v Bratislave, kde vyučoval hru na gitare a metodiku a didaktiku hlavného odboru štúdia. V rokoch 1995-1999 študoval na Fakulte humanitných vied Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici v študijnom programe hudobná pedagogika, kde získal akademický titul magister. Následne absolvoval doktorské štúdium v študijnom programe hudobná výchova a získal akademický titul doktor pedagogiky. V roku 1993 začal pracovať v štátnej službe na Ministerstve školstva Slovenskej republiky. Ťažiskom jeho práce bola problematika umeleckého vzdelávania v základných umeleckých školách. Bol gestorom tvorby mnohých koncepčných a normotvorných materiálov v tejto oblasti a participoval na tvorbe mnohých všeobecne záväzných právnych predpisov a vnútorných predpisov. Od roku 2012 zároveň pôsobí ako lektor a školiteľ.

Program inovačného vzdelávania je zameraný na získanie všeobecného prehľadu o zákonoch a vyhláškach upravujúcich výchovu a vzdelávanie v základných umeleckých školách.

Základné umelecké školy sú súčasťou siete škôl a školských zariadení. Organizácia a riadenie vyučovania v týchto školách podlieha viacerým všeobecne záväzným predpisom, ktoré by mal každý zamestnanec poznať. Hlavným cieľom vzdelávania je prehĺbenie, rozšírenie a inovácia profesijných kompetencií potrebných na výkon pracovnej činnosti v podkategórii učiteľ základnej umeleckej školy a korepetítor. Vzdelávanie upriamuje pozornosť uchádzača na všetky zložky práce – postavenie školy v sústave vzdelávania, povinnosti učiteľov vo vzťahu k žiakom a ich zákonným zástupcom, práva a povinnosti voči zamestnávateľovi, prácu v pedagogickom zbore a pod. Okrem teoretických informácií vzdelávanie ponúka príklady a ukážky z praxe, ako všeobecne záväzné predpisy aplikovať do umeleckého vzdelávania.

Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné preštudovať všetky lekcie, vypracovať a odoslať na kontrolu dve dištančné úlohy, zvládnuť test s úspešnosťou minimálne 80% a absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou. Po jeho úspešnom ukončení máte možnosť priznania príplatku za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.

Obsah vzdelávania:

Vzdelávací program v 8 lekciách obsahuje učebné texty a komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú. Súčasťou kurzu sú dve dištančné úlohy zamerané na aplikovanie získaných poznatkov do svojej pedagogickej praxe. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený jeden test s 30 položkami s výberom jednej správnej odpovede.

  1. Úvod – umelecké vzdelávanie
  2. Základné umelecké školy v školskom zákone
  3. Vyhláška o základnej umeleckej škole
  4. Financovanie základných umeleckých škôl
  5. Kvalifikačné predpoklady pedagogických zamestnancov základných umeleckých škôl
  6. Pedagogická dokumentácia, ďalšia dokumentácia a vysvedčenia v základnej umeleckej škole
  7. Štátny vzdelávací program pre základné umelecké školy
  8. Organizovanie a riadenie súťaží žiakov základných umeleckých škôl 
Rozsah vzdelávania:

50 hodín