MATEMATICKÉ
PREDSTAVY
PRE UČITEĽOV MŠ
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
150,00 €
do eshopuPaedDr. Iva Tomášková
Vyštudovala strednú pedagogickú školu so zameraním na učiteľstvo a následne pedagogickú fakultu so zameraním na 1. stupeň zš. Rigoróznu skúšku absolvovala z pedagogiky a psychológie. Počas svojej praxe pracovala ako učiteľka na 1. stupni základnej školy i ako riaditeľka základnej školy. Aktuálne sa venuje lektorskej práci pre pedagogických pracovníkov. Je autorkou mnohých článkov v odborných časopisoch a publikácie k téme predčitateľskej gramotnosti.
Program inovačného vzdelávania je zameraný na problematiku rozvoja matematických predstáv detí predškolského veku. Obsahuje nielen teóriu, ale aj praktické ukážky práce s deťmi na rozvíjanie matematických predstáv. Absolvent získa námety na prácu s deťmi v oblasti rozvoja matematických predstáv, spozná prácu s kvantitou a námety na orientáciu v priestore. Bude schopný prepojiť „matematiku“ s inými oblasťami a bez problémov začlení využitie digitálnych technológií do edukačného procesu.
Charakteristickou črtou predškolského veku - z hľadiska rozvoja veľmi dôležitého obdobia, je detská zvedavosť. Z nej vychádza aj vnímanie a poznávanie sveta. Deti predškolského veku sa chcú neustále učiť nové, získavať nové vedomosti a nadobúdať zručnosti, túžia po poznaní v súvislostiach a chcú pochopiť zákonitosti. V tomto veku u detí cielene rozvíjame všetky schopnosti a zručnosti práve tak, aby boli úspešné pri nácviku čítania, písania a počítania. Predškolský vek je obdobím, kedy výrazne ovplyvňujeme budúcu školskú úspešnosť dieťaťa. Budovanie matematických predstáv patrí k základným predpokladom úspešného vzdelávania. Inovačné vzdelávanie vzniklo z potreby rozvíjať u detí matematické predstavy. Frekventant sa počas štúdia oboznámi s mnohými užitočnými námetmi a aktivitami podporujúci úspešný štart detí v základnej škole.
Vzdelávací program obsahuje 8 lekcií. Ku každej lekcii je spracovaný učebný text a video. Je nutné, aby frekventant po absolvovaní vzdelávania vypracoval 3 dištančné úlohy.
Lekcie vzdelávacieho programu:
- Matematická gramotnosť
- Ciele vzdelávacej oblasti Matematika a práca s informáciami
- Matematika a rozvoj reči a vyjadrovacích schopností
- Pohybové hry a matematika
- Orientácia v priestore a geometria
- Metódy riešenia matematických problémov
- Kvantita
- Práca s digitálnymi technológiami
50 hodín