PEDAGOGICKÁ
DIAGNOSTIKA
A EVALVÁCIA
V PRAXI MŠ
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
150,00 €
do eshopuPaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková
Autorka pracuje ako učiteľka v ZŠ s MŠ, čiastočne ako školský psychológ a lektor pre viaceré vzdelávacie inštitúcie. Má za sebou 20 rokov praxe ako učiteľka a riaditeľka materskej školy, diagnostickú a terapeutickú prax v centre pedagogicko-psychologického poradenstva, 17 ročnú prax ako pedagóg na základnej škole. Pôsobila ako lektorka na vysokej škole. Zaujíma sa o problematiku pedagogickej diagnostiky, sociálneho a morálneho vývinu, témy integrácie a inklúzie.
Program inovačného vzdelávania ponúka príležitosť pre rozvoj pedagogických kompetencií v oblasti evalvácie a diagnostikovania detí predškolského veku, posudzovania individuálnych prejavov dieťaťa či školskej pripravenosti vo všetkých oblastiach rozvoja dieťaťa.
Vzdelávací program odpovedá na požiadavky praxe a potrebu dovzdelávania pedagógov v oblasti diagnostiky. Úzko súvisí s témami špeciálnej pedagogiky, poznatkov psychológie, s aktuálnou témou inklúzie a realizovania individualizácie v pedagogickej praxi. Rešpektuje limity pedagógov v materských školách a zameriava sa na ponuku možnej realizácie diagnostického procesu v podmienkach materských škôl. Na to, aby mohol pedagóg úspešne plánovať, no najmä uskutočňovať výchovno-vzdelávacie ciele s prihliadnutím na individuálne osobitosti detí, musí dobre poznať proces pedagogickej diagnostiky. Táto zručnosť dáva pedagógom príležitosť ešte lepšie a hlbšie spoznať dieťa v aktuálnom spoločenskom prostredí inklúzie. Absolvent získa prehľad o možnostiach a postupoch pre realizáciu pedagogickej diagnostiky a pre evalváciu detí v predškolskom veku.
Cieľom vzdelávacieho programu je, aby absolvent:
- Získal prehľad o možnostiach a spôsobe realizácie pedagogickej diagnostiky v materskej škole.
- Oboznámil sa so základnými diagnostickými metódami a technikami v pedagogickej diagnostike, s možnosťami zaznamenávania a dokumentácie.
- Porozumel nutnosti rešpektovania individuality jedinca a poznať podmienky pre objektívnosť diagnostikovania.
- Spoznal dôležitosť pedagogickej diagnostiky vo výchovno-vzdelávacom procese a rozšíriť diagnostickú kompetenciu pedagógov materskej školy.
Vzdelávací program obsahuje 11 učebných textov, 6 prezentácií, 3 zadanie dištančných úloh a online záverečný test. Súčasťou teoretického obsahu vzdelávania sú príklady z praxe.
- Základné otázky pedagogickej diagnostiky – proces diagnostikovania
- Diagnostická kompetencia, význam pedagogickej diagnostiky
- Základné metódy pedagogickej diagnostiky v materskej škole
- Pozorovanie, testy, hárky
- Hra a diagnostikovanie
- Problematika školskej zrelosti a školskej pripravenosti
- Testy školskej zrelosti
- Testy laterality, verbálne skúšky
50 hodín