PSYCHOHYGIENICKÉ
MINIMUM
PEDAGÓGOV
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Základná škola a GOŠ
Stredná škola
Základná umelecká škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Učiteľ SŠ
Pedagogický zamestnanec ZUŠ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
Sociálny pedagóg
150,00 €
do eshopuPhDr. Peter Kusy, PhD.
Vyštudoval jednoodborovú psychológiu, doktorandské štúdium ukončil v pedagogike a rigorózne konanie v psychológii. Praktické skúsenosti získal v rôznych zariadeniach – napr. Psychiatrická klinika FN v Nitre a Trenčíne, Krízové centrum Pálkovo centrum v Liptovskom Mikuláši, Krízové centrum Slniečko v Nitre, Krízové centrum DÚHA v Bratislave, Úsmev n. o. v Nových Zámkoch a Detský domov v Trnave. Absolvoval tiež ďalšie vzdelávanie a kurzy – napr. Muzikoterapia, Socioterapia, Muzikofiletika, Práca so snami v psychoterapii, Relaxačné techniky (Autogénny tréning a Jacobsonova progresívna svalová relaxácia), Hypnóza, Holotropné dýchanie, Vzťahová väzba a psychotraumatizácia a Lüscherov farebný test, Biology and Behavior in Psychology (ALISON, Ireland). Má úspešne absolvovaný dlhodobý psychoterapeutický výcvik v Integrovanej psychoterapii/Knobloch pod záštitou Medzinárodného strediska pre integrovanú psychoterapiu a zdravý životný štýl – INCIP v Kroměříži (ČR) – certifikovaný stupeň terapeut. Je zapísaný v zozname socioterapeutov SR pod záštitou Inštitútu psychoterapie a socioterapie – IPS. Aktívne sa zúčastňuje významných odborných a vedeckých konferencií a kongresov doma aj v zahraničí. Aktuálne pôsobí na akademickej pôde a zároveň vo vlastnej poradensko-terapeutickej praxi. Tiež lektoruje rôzne vzdelávania pre odborníkov z radov pomáhajúcich profesií v rámci školstva, zdravotníctva, sociálnych služieb, ale aj v súkromnom sektore.
Program inovačného vzdelávania ponúka účastníkom základný prehľad a oboznámenie sa s témami týkajúcimi sa starostlivosti o mentálne zdravie pedagógov pôsobiacich v edukačnom prostredí v rámci výchovno-vzdelávacieho procesu.
Hlavným cieľom vzdelávania je pripomenúť riziká, ktoré so sebou pedagogická profesia prináša a tiež ponúknuť niektoré profylaktické, preventívne, ale aj intervenčné možnosti, ktoré sú nevyhnutnou súčasťou psychohygienickej starostlivosti v pomáhajúcich profesiách.
Celý obsah programu je vyskladaný z teoretických informácií, mnohých výskumných zistení a praktických skúseností, ktoré akcentujú práve dôležitosť a nevyhnutnosť psychohygieny v živote.
Absolvent programu dokáže porozumieť základným psychohygienickým princípom a implementovať ich do vlastnej pedagogickej praxe. Dokáže identifikovať u seba a ostatných kolegov príznaky syndrómu vyhorenia, prípadne ďalších stresových syndrómov. Orientuje sa v základných preventívnych a intervenčných opatreniach v kontexte stres manažmentu a syndrómu vyhorenia.
Vzdelávanie pomôže účastníkovi pri starostlivosti o svoje duševné zdravie, bude vedieť eliminovať riziká syndrómu vyhorenia a stresom podmienených zdravotných ťažkostí. Oboznámi sa so stratégiami zvládania záťažových situácií a uvedomí si dôležitosť rovnováhy medzi pracovných a osobným životom.
Vzdelávací program obsahuje 9 lekcií. Jeho súčasťou sú 3 dištančné úlohy.
- Psychohygiena ako (nevyhnutná) súčasť (života) pedagógov
- Stres a jeho manažment – základné vymedzenia, mýty a fakty o strese
- Stresory a salutory – ako ich rozpoznať a stratégie zvládania stresu
- Riziká spojené s pedagogickou profesiou – syndróm vyhorenia a stresom podmienené (psychosomatické) ťažkosti
- Ako nestratiť nadšenie? – prevencia syndrómu vyhorenia
- Supervízia a sebareflexia ako nástroj prevencie (nielen) vyhorenia pedagóga
- Work-life balance v kontexte psychohygieny pedagóga
- Metódy eliminujúce stres a posilňujúce duševné zdravie
- Implementácia psychohygienických princípov do vlastnej pedagogickej praxe
50 hodín