RIADENIE
PROFESIJNÉHO
ROZVOJA ŠKOLY
A ŠKOLSKÉHO
ZARIADENIA

Typ vzdelávania

Inovačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Materská škola

Základná škola a GOŠ

Stredná škola

Základná umelecká škola

Určené pre

Učiteľ MŠ

Učiteľ 1. stupňa ZŠ

Učiteľ 2. stupňa ZŠ

Učiteľ SŠ

Pedagogický zamestnanec ZUŠ

Pedagogický asistent / Vychovávateľ

Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg

Sociálny pedagóg

PaedDr. Darina Výbohová, PhD.

Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr v Metodicko-pedagogickom centre. Aktuálne sa venuje profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ. Oblasti vzdelávania:

  • Atestačné konanie – portfólio pedagogický zamestnanec/ odborný zamestnanec
  • Vedúci pedagogický zamestnanec/ Vedúci odborný zamestnanec – vedenie ľudí, rozvoj zamestnancov, projekty spolupráce
  • STEM, prírodovedná gramotnosť, environmentálna výchova, aktivizujúce metódy …

Vzdelávací program inovačného vzdelávania je zameraný na rozvíjanie a zdokonalenie profesijnej kompetencie.

Ďalšie vzdelávanie a profesijný rozvoj prebiehajú v školskom prostredí veľmi prirodzene a spontánne. Úlohou riaditeľov je dbať na efektívny a riadený rozvoj a proces profesijného rozvoja zamestnancov školy, a efektívne sa tým priblížiť k naplneniu rozvojovej koncepcie školy tak, aby zvyšovala kvalitu edukačnej služby.

Účastník absolvovaním vzdelávacieho programu získa vedomosti a informácie v rámci kompetencií riadenia profesijného rozvoja svojich zamestnancov a bude schopný:

  • stanoviť rozvojové potreby vyplývajúce z profesijných štandardov,
  • navrhnúť rôzne stratégie profesijného rozvoja a integrovať ich na úrovni školy, školského zariadenia,
  • určiť priority realizácie rozvojových aktivít,
  • vypracovať plán profesijného rozvoja školy, školského zariadenia,
  • tvoriť vzdelávací program adaptačného vzdelávania začínajúcich pedagogických a odborných zamestnancov s dôrazom na dosiahnutie kompetencií, aby sa stali samostatnými pedagógmi,
  • zabezpečiť poskytovanie aktualizačného vzdelávania pedagógov v kontexte plánu profesijného rozvoja,
  • podporiť vzájomné učenie sa zamestnancov, oceniť dobrú prax a inovácie.

Vzdelávací program je rozdelený do teoretickej a praktickej časti. V jednotlivých kapitolách sa venuje objasneniu základných princípov a terminológii profesijného rozvoja. Účastník sa dozvie, akým spôsobom cez identifikáciu rozvojových potrieb a priorít navrhnúť stratégiu a plán profesijného rozvoja . Program sa osobitne venuje špecifikám adaptačného a aktualizačného vzdelávania.

Obsah vzdelávania:

Vzdelávací program je rozdelený do teoretickej a praktickej časti. Obsahuje 7 lekcií, 3 dištančné úlohy, test a záverečnú prezentáciu.

Obsah:

  1. Terminológia a základné princípy profesijného rozvoja
  2. Stanovenie rozvojových potrieb a priorít – dištančná úloha 1
  3. Návrh stratégie profesijného rozvoja
  4. Osobný plán profesijného rozvoja zamestnanca
  5. Tvorba plánu profesijného rozvoja – dištančná úloha 2
  6. Adaptačné vzdelávanie
  7. Aktualizačné vzdelávanie – dištančná úloha 3

TEST

Záverečná práca 

Rozsah vzdelávania:

50 hodín