RIADENIE
PROFESIJNÉHO
ROZVOJA ŠKOLY
A ŠKOLSKÉHO
ZARIADENIA
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Základná škola a GOŠ
Stredná škola
Základná umelecká škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Učiteľ SŠ
Pedagogický zamestnanec ZUŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
Sociálny pedagóg
150,00 €
do eshopuPaedDr. Darina Výbohová, PhD.
Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr v Metodicko-pedagogickom centre. Aktuálne sa venuje profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ. Oblasti vzdelávania:
- Atestačné konanie – portfólio pedagogický zamestnanec/ odborný zamestnanec
- Vedúci pedagogický zamestnanec/ Vedúci odborný zamestnanec – vedenie ľudí, rozvoj zamestnancov, projekty spolupráce
- STEM, prírodovedná gramotnosť, environmentálna výchova, aktivizujúce metódy …
Vzdelávací program inovačného vzdelávania je zameraný na rozvíjanie a zdokonalenie profesijnej kompetencie.
Ďalšie vzdelávanie a profesijný rozvoj prebiehajú v školskom prostredí veľmi prirodzene a spontánne. Úlohou riaditeľov je dbať na efektívny a riadený rozvoj a proces profesijného rozvoja zamestnancov školy, a efektívne sa tým priblížiť k naplneniu rozvojovej koncepcie školy tak, aby zvyšovala kvalitu edukačnej služby.
Účastník absolvovaním vzdelávacieho programu získa vedomosti a informácie v rámci kompetencií riadenia profesijného rozvoja svojich zamestnancov a bude schopný:
- stanoviť rozvojové potreby vyplývajúce z profesijných štandardov,
- navrhnúť rôzne stratégie profesijného rozvoja a integrovať ich na úrovni školy, školského zariadenia,
- určiť priority realizácie rozvojových aktivít,
- vypracovať plán profesijného rozvoja školy, školského zariadenia,
- tvoriť vzdelávací program adaptačného vzdelávania začínajúcich pedagogických a odborných zamestnancov s dôrazom na dosiahnutie kompetencií, aby sa stali samostatnými pedagógmi,
- zabezpečiť poskytovanie aktualizačného vzdelávania pedagógov v kontexte plánu profesijného rozvoja,
- podporiť vzájomné učenie sa zamestnancov, oceniť dobrú prax a inovácie.
Vzdelávací program je rozdelený do teoretickej a praktickej časti. V jednotlivých kapitolách sa venuje objasneniu základných princípov a terminológii profesijného rozvoja. Účastník sa dozvie, akým spôsobom cez identifikáciu rozvojových potrieb a priorít navrhnúť stratégiu a plán profesijného rozvoja . Program sa osobitne venuje špecifikám adaptačného a aktualizačného vzdelávania.
Vzdelávací program je rozdelený do teoretickej a praktickej časti. Obsahuje 7 lekcií, 3 dištančné úlohy, test a záverečnú prezentáciu.
Obsah:
- Terminológia a základné princípy profesijného rozvoja
- Stanovenie rozvojových potrieb a priorít – dištančná úloha 1
- Návrh stratégie profesijného rozvoja
- Osobný plán profesijného rozvoja zamestnanca
- Tvorba plánu profesijného rozvoja – dištančná úloha 2
- Adaptačné vzdelávanie
- Aktualizačné vzdelávanie – dištančná úloha 3
TEST
Záverečná práca
50 hodín