ROZVÍJANIE
A OVEROVANIE
ŠKOLSKEJ
SPÔSOBILOSTI
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
150,00 €
do eshopuPaedDr. Žaneta Kunštárová
Autorka pôsobí ako učiteľka v materskej škole. Má za sebou 32 rokov pedagogickej praxe, 6 z nich ako zástupkyňa riaditeľa pre materskú školu. V edukačnej realite preferuje moderné a inovatívne prístupy, metódy a stratégie. Veľký dôraz kladie na osobnostne orientovanú výchovu a vzdelávanie, samostatnosť dieťaťa a podnetnosť edukačného prostredia, v ktorom sa dieťa rozvíja.
Program inovačného vzdelávania ponúka komplexný náhľad na inštitucionalizovanú predškolskú edukáciu a vývinové charakteristiky dieťaťa pred vstupom do školského prostredia.
Hlavným cieľom programu inovačného vzdelávania je prehĺbiť, rozšíriť a inovovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov pri rozvíjaní a overovaní školskej spôsobilosti dieťaťa.
Účastník vzdelávania si prehĺbi poznanie o vnútorných väzbách obsahu predprimárneho vzdelávania, o zákonitostiach psychického a fyzického vývinu dieťaťa a o rozvoji jeho osobnosti na konci predškolského obdobia. Dokáže rozlíšiť dominantný štýl učenia sa dieťaťa a na tomto poznaní vytvárať podnetné učebné prostredie, rozvíjať sebahodnotiace spôsobilosti a samostatnosť. Získa kompetencie hodnotiť dosiahnutie cieľov podľa stanovených kritérií úspešnosti, plánovať a projektovať výchovno-vzdelávaciu činnosť v súlade s dosiahnutou úrovňou a potenciálom detí.
Absolvent po ukončení vzdelávacieho programu:
- orientuje sa v štruktúre predprimárneho vzdelávania,
- identifikuje vývinové a individuálne charakteristiky dieťaťa pred vstupom do školy,
- identifikuje psychologické a sociálne faktory učenia sa dieťaťa,
- pozná metódy a formy podporujúce aktívne (zážitkové, skúsenostné) učenie sa dieťaťa,
- podporuje sebauvedomenie dieťaťa a rozvíja základy jeho sebahodnotenia,
- plánuje výchovno-vzdelávaciu činnosť v súlade s výsledkami pedagogickej diagnostiky a analýzou predchádzajúcej výučby.
Program je štruktúrovaný do siedmich lekcií. K učebným textom ponúka praktické námety, ktoré sú súčasťou dvoch komentovaných PPT prezentácií. Obsahuje tri dištančné úlohy a vedomostný test.
- Predprimárne vzdelávanie – formy, ciele, obsah
- Školská spôsobilosť dieťaťa, zákonitosti jeho vývinu a rozvoja
- Individualizovaný prístup vo výchove a vzdelávaní
- Podnetné prostredie ako prostriedok efektívnej stimulácie dieťaťa
- Spätná väzba a jej význam na ceste dieťaťa za poznaním
- Návrh rozvíjajúcich aktivít predškoláka
- Spôsoby diagnostikovania a hodnotenia školskej spôsobilosti
50 hodín