ROZVOJ
GRAFOMOTORIKY
V MŠ
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
Sociálny pedagóg
150,00 €
do eshopuPaedDr. Žaneta Kunštárová
Autorka pôsobí ako učiteľka v materskej škole. Má za sebou 32 rokov pedagogickej praxe, 6 z nich ako zástupkyňa riaditeľa pre materskú školu. V edukačnej realite preferuje moderné a inovatívne prístupy, metódy a stratégie. Veľký dôraz kladie na osobnostne orientovanú výchovu a vzdelávanie, samostatnosť dieťaťa a podnetnosť edukačného prostredia, v ktorom sa dieťa rozvíja.
Inovačné vzdelávanie ponúka komplexný pohľad na grafomotoriku a jej cielený rozvoj u dieťaťa predškolského veku. Je syntézou základných teoretických východísk a praktických námetov rozvoja grafomotorických zručností detí, ktoré sú základom pre úspešné budúce písanie v škole. Jeho hlavným cieľom je prehĺbiť, rozšíriť a inovovať profesijné kompetencie pedagogických a odborných zamestnancov v oblasti grafomotorického rozvoja u predškolákov.
Vzdelávací program absolventovi pomáha spoznať zákonitosti a princípy predprimárnej edukácie a význam ich uplatňovania vo výchovno-vzdelávacej činnosti. Po absolvovaní programu bude pedagóg schopný aplikovať a využívať nielen rozmanité stratégie pri realizácii aktivít na rozvoj grafomotorických zručností detí, dokáže podporovať aj prirodzenú aktivitu a tvorivosť detí, využívať a vytvárať vhodné materiálne a technické zázemie.
Pedagóg bude schopný identifikovať vývinové a individuálne charakteristiky dieťaťa prostredníctvom jeho výtvarného prejavu, projektovať aktivity a plánovať úlohy a činnosti detí pre efektívne dosiahnutie vymedzených cieľov, interpretovať výsledky diagnostiky a vyvodiť závery pre ďalšiu výchovno-vzdelávaciu činnosť, prípadne jej optimalizáciu. Obsah vzdelávacieho programu je koncipovaný tak, že ponúka množstvo praktických námetov pre začínajúcich učiteľov, no zároveň ponúka skúseným pedagógom nový pohľad a moderné prístupy vo výchove a vzdelávaní. Téma je implementovaná do súčasnej modernej edukácie, tzv. edukácie orientovanej na osobnosť dieťaťa.
Program obsahuje učebné texty s praktickými námetmi zdokumentované prostredníctvom videí priamo z praxe materskej školy, ktoré sú súčasťou 4 prezentácií so sprievodným slovom.
Súčasťou programu sú 2 dištančné úlohy, záverečné zadanie a test. Učebné texty sú rozdelené do tematických celkov:
- Predprimárna edukácia – základné východiská
- Grafomotorika v rozvoji dieťaťa predškolského veku – pojmy, vzťahy a súvislosti
- Pracovné činnosti na podporu motorického rozvoja dieťaťa
- Hrové aktivity a prstové cvičenia na rozvoj jemnej motoriky
- Výtvarné aktivity ako prostriedok rozvoja grafomotoriky
- Detská kresba a jej hodnota pri spoznávaní osobnosti dieťaťa
- Grafomotorické predpoklady písania
- Nácvik grafomotorických prvkov v projekte
- Diagnostikovanie a hodnotenie úrovne grafomotorických zručností dieťaťa
50 hodín