ROZVOJ
VÝTVARNEJ
TVORIVOSTI V MŠ

Typ vzdelávania

Inovačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Materská škola

Určené pre

Učiteľ MŠ

Pedagogický asistent / Vychovávateľ

Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg

Mgr. Dominika Weissová

Mgr. Dominika Weissová (1992) v roku 2016 ukončila magisterské štúdium učiteľstva slovenského jazyka a literatúry a učiteľstva výtvarnej edukácie. Po ukončení štúdia pôsobila päť rokov ako učiteľka v PYP programe na SŠ Novohradská. V rokoch 2019 až 2021 absolvovala rozširujúce štúdium primárnej pedagogiky. V roku 2021 začala doktorandské štúdium didaktiky umelecko-výchovných predmetov na katedre výtvarnej výchovy. V dizertačnej práci vedenej prof. PaedDr. Danielou Valachovou, PhD. sa venuje výskumu fenoménu flow v kontexte výtvarnej edukácie. V súčasnosti pôsobí ako učiteľka výtvarnej výchovy a anglického jazyka na SZŠ Edulienka.

Program inovačného vzdelávania poskytuje učiteľom hlbšie a detailnejšie poznanie pojmov TVORIVOSŤ a MOTIVÁCIA a približuje spôsoby podpory motivácie a tvorivosti u detí v materských školách.

V lekciách sa účastníci inovačného vzdelávania môžu bližšie oboznámiť s termínmi výtvarná tvorivosť, interdisciplinarita a výtvarný jazyk. Dozvedia sa o možnostiach a metódach prípravy projektového vyučovania a o hodnotení výtvarných aktivít v materskej škole. Účastník získa teoretické a hodnotné praktické poznatky z problematiky tvorivosti pri výtvarných činnostiach v materskej škole.

Absolvent pre svoju ďalšiu pedagogickú prax nadobudne:

  • poznatky o tvorivosti ako takej, o výtvarnej tvorivosti, o tvorivom učení, tvorivom učiteľovi a žiakovi,
  • poznatky o tom, ako môže naplánovať hodiny tak, aby motivovali deti k tvorbe a o metódach na podporu tvorivosti,
  • poznatky o výtvarnom jazyku, sprostredkovaní umenia a o výtvarných technikách,
  • poznatky o tom, ako môže prepájať výtvarnú výchovu s inými oblasťami vzdelávania,
  • poznatky o tom, ako môžu deti vytvoriť výtvarné projekty.
Obsah vzdelávania:

Vzdelávací program obsahuje učebné texty a komentované prezentácie, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov sú pripravené dve dištančné úlohy.

  1. Lekcia 1: O tvorivosti
  2. Lekcia 2: Tvorivé učenie a výtvarná tvorivosť
  3. Lekcia 3: Motivácia a rozvoj tvorivosti
  4. Lekcia 4: Metódy podporujúce tvorivosť a motiváciu detí
    • Dištančná úloha 1 – Pojmová mapa a reflexia
  5. Lekcia 5: Výtvarný jazyk
  6. Lekcia 6: Sprostredkovanie umenia
  7. Lekcia 7: Výtvarné techniky rozvíjajúce tvorivosť detí
    • Dištančná úloha 2 – Výtvarná aktivita
  8. Lekcia 8: Interdisciplinarita výtvarnej výchovy
  9. Lekcia 9: Projektové vyučovanie
  10. Lekcia 10: Hodnotenie
    • Záverečná prezentácia
Rozsah vzdelávania:

50 hodín