SEBAREGULÁCIA,
SEBAKONTROLA
A UČENIE
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Základná škola a GOŠ
Stredná škola
Určené pre
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Učiteľ SŠ
150,00 €
do eshopuMgr. Petra Bajcurová
Aktívne sa venuje doučovaniu slovenského jazyka a literatúry a psychológie. Pomáha žiakom v príprave na prijímacie skúšky, maturitu a monitor. Vyštudovala učiteľstvo v aprobácii psychológia a slovenský jazyk a literatúra na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. Pôsobila v ambulancii klinickej psychológie v Nitre ako odborná asistentka. Venuje sa práci s deťmi na súkromných hodinách. Externe participuje na písaní projektov a žiadostí o nenávratné finančné príspevky a dotácie z Európskej únie. Venuje sa tvorbe textových dokumentov a jazykovým korektúram. Vo voľnom čase najradšej maľuje abstraktné obrazy.
Program inovačného vzdelávania je zameraný na problematiku sebaregulácie a sebakontroly a prináša zaujímavý výskum, na základe ktorého absolventi lepšie porozumejú detským reakciám.
Kumuluje rôzne teórie sebaregulácie a sebakontroly a predstavuje rôzne názory autorov, to znamená, že pomáha lepšie spoznať a pochopiť neželané prejavy u detí. Popisuje dôležitosť sebaregulačných vlastností. Vzdelávací program tiež prináša poznatky z teórie sebariadenia pri učení. Pedagógovia sa v praxi často stretávajú s neočakávanými reakciami detí alebo impulzívnym správaním, s výbuchmi zlosti.
Absolvovaním tohto programu budú schopní lepšie pochopiť reakcie detí a budú s nimi vedieť vhodne pracovať. Absolvent štúdiom získa poznatky o teóriách sebaregulácie a sebakontroly, o neželaných prejavoch detí a návodoch, ako na ne reagovať a tiež dôležité poznatky o sebaregulačných vlastnostiach.
Vzdelávací program je rozdelený do 10 učebných textov, obsahuje komentované prezentácie, ktoré sú doplnené praktickými tipmi pre prácu s deťmi. Na overenie získaných vedomostí program obsahuje aj dva testy a na overenie odborných poznatkov počas štúdia sú pripravené dve dištančné úlohy.
Obsah:
- Vymedzenie pojmu sebaregulácia
- Sebakontrola
- Dištančná úloha 1
- Test 1
- Riadenie ako súčasť kontroly a regulácie
- Silový model
- Spätnoväzbová slučka sebaregulácie
- Sebaúčinnosť
- Sebaregulačné predpoklady
- Sebaregulujúce učenie
- Dištančná úloha 2
- Podpora pozitívneho sebaobrazu a sebahodnotenia, naučená bezmocnosť
- Sebakontrola u detí s ADHD
- Test 2
- Záverečná prezentácia
50 hodín