SEBAREGULÁCIA,
SEBAKONTROLA
A UČENIE

Typ vzdelávania

Inovačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Materská škola

Základná škola a GOŠ

Stredná škola

Určené pre

Učiteľ 1. stupňa ZŠ

Učiteľ 2. stupňa ZŠ

Učiteľ SŠ

Mgr. Petra Bajcurová

Aktívne sa venuje doučovaniu slovenského jazyka a literatúry a psychológie. Pomáha žiakom v príprave na prijímacie skúšky, maturitu a monitor. Vyštudovala učiteľstvo v aprobácii psychológia a slovenský jazyk a literatúra na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. Pôsobila v ambulancii klinickej psychológie v Nitre ako odborná asistentka. Venuje sa práci s deťmi na súkromných hodinách. Externe participuje na písaní projektov a žiadostí o nenávratné finančné príspevky a dotácie z Európskej únie. Venuje sa tvorbe textových dokumentov a jazykovým korektúram. Vo voľnom čase najradšej maľuje abstraktné obrazy.

Program inovačného vzdelávania je zameraný na problematiku sebaregulácie a sebakontroly a prináša zaujímavý výskum, na základe ktorého absolventi lepšie porozumejú detským reakciám.

Kumuluje rôzne teórie sebaregulácie a sebakontroly a predstavuje rôzne názory autorov, to znamená, že pomáha lepšie spoznať a pochopiť neželané prejavy u detí. Popisuje dôležitosť sebaregulačných vlastností. Vzdelávací program tiež prináša poznatky z teórie sebariadenia pri učení. Pedagógovia sa v praxi často stretávajú s neočakávanými reakciami detí alebo impulzívnym správaním, s výbuchmi zlosti.

Absolvovaním tohto programu budú schopní lepšie pochopiť reakcie detí a budú s nimi vedieť vhodne pracovať. Absolvent štúdiom získa poznatky o teóriách sebaregulácie a sebakontroly, o neželaných prejavoch detí a návodoch, ako na ne reagovať a tiež dôležité poznatky o sebaregulačných vlastnostiach.

Obsah vzdelávania:

Vzdelávací program je rozdelený do 10 učebných textov, obsahuje komentované prezentácie, ktoré sú doplnené praktickými tipmi pre prácu s deťmi. Na overenie získaných vedomostí program obsahuje aj dva testy a na overenie odborných poznatkov počas štúdia sú pripravené dve dištančné úlohy.

Obsah:

  1. Vymedzenie pojmu sebaregulácia
  2. Sebakontrola
    • Dištančná úloha 1
    • Test 1
  3. Riadenie ako súčasť kontroly a regulácie
  4. Silový model
  5. Spätnoväzbová slučka sebaregulácie
  6. Sebaúčinnosť
  7. Sebaregulačné predpoklady
  8. Sebaregulujúce učenie
    • Dištančná úloha 2
  9. Podpora pozitívneho sebaobrazu a sebahodnotenia, naučená bezmocnosť
  10. Sebakontrola u detí s ADHD
    • Test 2
    • Záverečná prezentácia 
Rozsah vzdelávania:

50 hodín