ŠKOLSKÝ
PODPORNÝ
TÍM V PRAXI
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Základná škola a GOŠ
Stredná škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Učiteľ SŠ
Pedagogický asistent / Vychovávateľ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
Sociálny pedagóg
Psychológ / Školský psychológ
Logopéd / Školský logopéd / Liečebný pedagóg
150,00 €
do eshopudoc. PaedDr. Katarína Vančíková, PhD.
Autorka vedie Katedru elementárnej a predškolskej pedagogiky na Pedagogickej fakulte Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, na ktorej pôsobí od roku 2001. Svoju doterajšiu pracovnú kariéru venovala príprave učiteliek a učiteľov predprimárneho a primárneho vzdelávania. Vo svojej prednáškovej a lektorskej činnosti sa venuje otázkam sociológie výchovy, multikultúrnej výchovy, kompenzačnej edukácie detí zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia. Jej výskumné a publikačné aktivity sa sústreďujú okolo problematiky rovnosti šancí vo vzdelávaní a konceptu inkluzívneho vzdelávania. Bola členkou expertného tímu v rámci národného Projektu inkluzívneho vzdelávania PRINED. V rokoch 2017 – 2020 pracovala na projekte MESA 10 (Centrum pre ekonomické a sociálne analýzy) To dá rozum ako analytička pre oblasť priestupnosti vzdelávania, výstupom ktorého bol komplexný návrh odporúčaní pre skvalitnenie školstva na Slovensku. Aktuálne predsedá Ústrednej komisii pre inkluzívne vzdelávanie a vzdelávanie v špeciálnych školách pri Štátnom pedagogickom ústave.
Vzdelávací program inovačného vzdelávania je zameraný na problematiku fungovania školského podporného tímu. Efektívne fungujúce podporné tímy môžu významnou mierou prispieť k zmene filozofie škôl. Inovačné vzdelávanie oboznámi účastníkov s kľúčovým významom školského podporného tímu a jeho prínosu pri rozvíjaní inkluzívnej kultúry a praxe školy.
Škola prostredníctvom školského podporného tímu plní úlohy poradenstva a prevencie, koordinuje inkluzívne vzdelávanie. Mala by spolupracovať so zariadením poradenstva a prevencie a inými subjektami, ktoré podporujú deti v oblasti výchovy a vzdelávania. To môže urobiť vtedy, ak v škole funguje efektívny školský podporný tím. Vzdelávací program inovačného vzdelávania približuje význam a pomáha porozumieť úlohám a funkcii školského podporného tímu, ktorý je významným článkom pri rozvíjaní inklúzie na školách. Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je pochopiť funkciu a poslanie školského podporného tímu na školách, jeho miesto a nezastupiteľnú funkciu. Štúdium prehĺbi poznatky o činnostiach jednotlivých členov tímu, o tom, ako zostaviť efektívny školský podporný tím a čo je dôležité pri jeho adaptácii. Naučí porozumieť ideovému aj spoločenskému kontextu zavádzania tímov v školách a frekventant po absolvovaní vzdelávania bude vedieť opísať kompetenčný profil potencionálnych členov školského podporného tímu a bude mať realistické očakávania od ich náplne práce.
Vzdelávací program prebieha dištančne, obsahuje 10 učebných lekcií a komentované prezentácie. Za účelom overenia nadobudnutých vedomostí účastníka čaká test.
Lekcie:
- Ideové piliere inkluzívneho vzdelávania
- Školský podporný tím – jeho úloha a poslanie
- Prínos školského podporného tímu pre inkluzívny rozvoj školy
- Princípy efektívneho fungovania školského podporného tímu
- Koncepcia školského podporného tímu v kontexte podporných opatrení
- Pedagogický asistent ako potenciálny člen školského podporného tímu
- Školský špeciálny pedagóg ako člen školského podporného tímu
- Školský psychológ ako člen školského podporného tímu
- Tímové roly v školskom podpornom tíme
- Adaptácia školského podporného tímu a jeho riadenie
50 hodín