TVORBA
ATESTAČNÉHO
PORTFÓLIA
PRE PZ A OZ

Typ vzdelávania

Inovačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Materská škola

Základná škola a GOŠ

Stredná škola

Základná umelecká škola

Určené pre

Učiteľ MŠ

Učiteľ 1. stupňa ZŠ

Učiteľ 2. stupňa ZŠ

Učiteľ SŠ

Pedagogický zamestnanec ZUŠ

PaedDr. Darina Výbohová, PhD.

Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr v Metodicko-pedagogickom centre. Aktuálne sa venuje profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ. Oblasti vzdelávania:

  • Atestačné konanie – portfólio pedagogický zamestnanec/ odborný zamestnanec
  • Vedúci pedagogický zamestnanec/ Vedúci odborný zamestnanec – vedenie ľudí, rozvoj zamestnancov, projekty spolupráce
  • STEM, prírodovedná gramotnosť, environmentálna výchova, aktivizujúce metódy …

Program inovačného vzdelávania sa zameriava na účel, obsah a spôsob tvorby atestačného portfólia pedagogických a odborných zamestnancov.

Súčasťou každého atestačného konania je aj tvorba atestačného portfólia, jeho hodnotenie a obhajoba. Pre vykonanie atestácie sa vyžaduje predložiť od každého pedagogického a odborného zamestnanca atestačné portfólio, ktoré je hodnotené. Pre úspešné vykonanie prvej alebo druhej atestácie, PZ/OZ by mal poznať účel, obsah a spôsob tvorby atestačného portfólia.

Vzdelávací program inovačného vzdelávania je rozdelený na teoretickú a praktickú časť. V jednotlivých kapitolách sa venuje východiskám a podmienkam atestačného konania a profesijným štandardom. Účastník sa dozvie, akým spôsobom pracovať s profesijným štandardom a kompetenčným profilom, ako rozlíšiť úrovne a posúdenie vlastných kompetencií.

Vzdelávanie prebieha prostredníctvom učebných textov a komentovaných prezentácií. Dištančné úlohy, test a záverečná práca sú nastavené tak, aby účastník poznal princípy a postup tvorby atestačného portfólia a vedel ich aplikovať v rámci zodpovednosti pri riadení vlastného profesijného rozvoja.

Absolvent programu inovačného vzdelávania bude vedieť rozlíšiť úrovne a posúdenie vlastných kompetencií, bude poznať princípy a postup tvorby atestačného portfólia a bude ich vedieť aplikovať.

Obsah vzdelávania:

Vzdelávací program obsahuje 7 lekcií:

  1. Východiská a podmienky atestačného konania
  2. Profesijné štandardy
  3. Atestačné portfólio PZ/OZ
  4. Reflexia vlastného profesijného pôsobenia
  5. Budovanie kultúry kolegiálnej reflexie
  6. Posúdenie atestačného portfólia
  7. Aktualizačné vzdelávanie – nástroj aj produkt procesu profesijného rastu
  • Test
  • Záverečná prezentácia
Rozsah vzdelávania:

50 hodín