TVORBA
ATESTAČNÉHO
PORTFÓLIA
PRE PZ A OZ
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Základná škola a GOŠ
Stredná škola
Základná umelecká škola
Určené pre
Učiteľ MŠ
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Učiteľ SŠ
Pedagogický zamestnanec ZUŠ
150,00 €
do eshopuPaedDr. Darina Výbohová, PhD.
Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr v Metodicko-pedagogickom centre. Aktuálne sa venuje profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ. Oblasti vzdelávania:
- Atestačné konanie – portfólio pedagogický zamestnanec/ odborný zamestnanec
- Vedúci pedagogický zamestnanec/ Vedúci odborný zamestnanec – vedenie ľudí, rozvoj zamestnancov, projekty spolupráce
- STEM, prírodovedná gramotnosť, environmentálna výchova, aktivizujúce metódy …
Program inovačného vzdelávania sa zameriava na účel, obsah a spôsob tvorby atestačného portfólia pedagogických a odborných zamestnancov.
Súčasťou každého atestačného konania je aj tvorba atestačného portfólia, jeho hodnotenie a obhajoba. Pre vykonanie atestácie sa vyžaduje predložiť od každého pedagogického a odborného zamestnanca atestačné portfólio, ktoré je hodnotené. Pre úspešné vykonanie prvej alebo druhej atestácie, PZ/OZ by mal poznať účel, obsah a spôsob tvorby atestačného portfólia.
Vzdelávací program inovačného vzdelávania je rozdelený na teoretickú a praktickú časť. V jednotlivých kapitolách sa venuje východiskám a podmienkam atestačného konania a profesijným štandardom. Účastník sa dozvie, akým spôsobom pracovať s profesijným štandardom a kompetenčným profilom, ako rozlíšiť úrovne a posúdenie vlastných kompetencií.
Vzdelávanie prebieha prostredníctvom učebných textov a komentovaných prezentácií. Dištančné úlohy, test a záverečná práca sú nastavené tak, aby účastník poznal princípy a postup tvorby atestačného portfólia a vedel ich aplikovať v rámci zodpovednosti pri riadení vlastného profesijného rozvoja.
Absolvent programu inovačného vzdelávania bude vedieť rozlíšiť úrovne a posúdenie vlastných kompetencií, bude poznať princípy a postup tvorby atestačného portfólia a bude ich vedieť aplikovať.
Vzdelávací program obsahuje 7 lekcií:
- Východiská a podmienky atestačného konania
- Profesijné štandardy
- Atestačné portfólio PZ/OZ
- Reflexia vlastného profesijného pôsobenia
- Budovanie kultúry kolegiálnej reflexie
- Posúdenie atestačného portfólia
- Aktualizačné vzdelávanie – nástroj aj produkt procesu profesijného rastu
- Test
- Záverečná prezentácia
50 hodín