TVORBA
ATESTAČNÉHO
PORTFÓLIA
PRE VPZ A VOZ
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Materská škola
Základná škola a GOŠ
Stredná škola
Základná umelecká škola
Určené pre
Vedúci pedagogický zamestnanec
Vedúci odborný zamestnanec
150,00 €
do eshopuPaedDr. Darina Výbohová, PhD.
Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr v Metodicko-pedagogickom centre. Aktuálne sa venuje profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ. Oblasti vzdelávania:
- Atestačné konanie – portfólio pedagogický zamestnanec/ odborný zamestnanec
- Vedúci pedagogický zamestnanec/ Vedúci odborný zamestnanec – vedenie ľudí, rozvoj zamestnancov, projekty spolupráce
- STEM, prírodovedná gramotnosť, environmentálna výchova, aktivizujúce metódy …
Program inovačného vzdelávania sa zameriava na účel, obsah a spôsob tvorby atestačného portfólia vedúcich pedagogických a vedúcich odborných zamestnancov.
- Obsahom vzdelávania sú vysvetlenia základných pojmov zamerané na zjednotenie porozumenia účastníkov v základnej terminológii v súvislosti s atestačným konaním.
- Okrem teoretických informácií účastník získa praktické príklady a nástroje na podporu PZ/OZ v procese tvorby atestačného portfólia a posúdenie úrovne profesijných kompetencií PZ/OZ.
Absolvent programu:
- Pozná princípy a postup tvorby atestačného portfólia a vie ich aplikovať v rámci zodpovednosti vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca. VPZ/VOZ pri riadení profesijného rozvoja PZ/OZ.
- Vie pripraviť a viesť hodnotiaci rozhovor so zameraním na tvorbu atestačného portfólia.
- Vie pripraviť a realizovať pozorovanie profesijného výkonu PZ/OZ.
- Dokáže stanoviť rozvojové potreby PZ/OZ a navrhnúť vhodné stratégie profesijného rozvoja v súvislosti s prípravou na atestácie.
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné preštudovať všetky lekcie, vypracovať a odoslať na kontrolu tri dištančné úlohy, jeden test s úspešnosťou min. 80 % a na záver úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.
- Východiská a podmienky atestačného konania
- Profesijné štandardy
- Atestačné portfólio PZ/OZ
- Posúdenie nadobudnutia a využívania kompetencií
- Aktualizačné vzdelávanie
- Budovanie kultúry reflexie (reflexívne tímy)
- Nástroje na pozorovanie a posúdenie kompetencií PZ/OZ
- Adaptácia na zmenu
- Preferovaný štýl reakcie na zmenu
- Rezistencia ľudí voči zmene a jej zvládanie
50 hodín