TVORBA
ATESTAČNÉHO
PORTFÓLIA
PRE VPZ A VOZ

Typ vzdelávania

Inovačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Materská škola

Základná škola a GOŠ

Stredná škola

Základná umelecká škola

Určené pre

Vedúci pedagogický zamestnanec

Vedúci odborný zamestnanec

PaedDr. Darina Výbohová, PhD.

Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr v Metodicko-pedagogickom centre. Aktuálne sa venuje profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ. Oblasti vzdelávania:

  • Atestačné konanie – portfólio pedagogický zamestnanec/ odborný zamestnanec
  • Vedúci pedagogický zamestnanec/ Vedúci odborný zamestnanec – vedenie ľudí, rozvoj zamestnancov, projekty spolupráce
  • STEM, prírodovedná gramotnosť, environmentálna výchova, aktivizujúce metódy …

Program inovačného vzdelávania sa zameriava na účel, obsah a spôsob tvorby atestačného portfólia vedúcich pedagogických a vedúcich odborných zamestnancov.

  • Obsahom vzdelávania sú vysvetlenia základných pojmov zamerané na zjednotenie porozumenia účastníkov v základnej terminológii v súvislosti s atestačným konaním.
  • Okrem teoretických informácií účastník získa praktické príklady a nástroje na podporu PZ/OZ v procese tvorby atestačného portfólia a posúdenie úrovne profesijných kompetencií PZ/OZ.

Absolvent programu:

  • Pozná princípy a postup tvorby atestačného portfólia a vie ich aplikovať v rámci zodpovednosti vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca. VPZ/VOZ pri riadení profesijného rozvoja PZ/OZ.
  • Vie pripraviť a viesť hodnotiaci rozhovor so zameraním na tvorbu atestačného portfólia.
  • Vie pripraviť a realizovať pozorovanie profesijného výkonu PZ/OZ.
  • Dokáže stanoviť rozvojové potreby PZ/OZ a navrhnúť vhodné stratégie profesijného rozvoja v súvislosti s prípravou na atestácie.

Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné preštudovať všetky lekcie, vypracovať a odoslať na kontrolu tri dištančné úlohy, jeden test s úspešnosťou min. 80 % a na záver úspešne absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou.

Obsah vzdelávania:
  • Východiská a podmienky atestačného konania
  • Profesijné štandardy
  • Atestačné portfólio PZ/OZ
  • Posúdenie nadobudnutia a využívania kompetencií
  • Aktualizačné vzdelávanie
  • Budovanie kultúry reflexie (reflexívne tímy)
  • Nástroje na pozorovanie a posúdenie kompetencií PZ/OZ
  • Adaptácia na zmenu
  • Preferovaný štýl reakcie na zmenu
  • Rezistencia ľudí voči zmene a jej zvládanie
Rozsah vzdelávania:

50 hodín