VZDĚLÁVACÍ
STRATEGIE
LÍNEHO UČITELE
Typ vzdelávania
Inovačné vzdelávanie
Typ inštitúcie
Základná škola a GOŠ
Stredná škola
Určené pre
Učiteľ 1. stupňa ZŠ
Učiteľ 2. stupňa ZŠ
Učiteľ SŠ
Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg
150,00 €
do eshopuMgr. Robert Čapek, Ph.D.
- Lektor, pedagóg, psychológ a didaktik. Vyštudoval sociálnu pedagogiku, učiteľskú aprobáciu rodinná výchova, výchovné poradenstvo, školský manažment, získal doktoráty z pedagogiky na Univerzite Palackého v Olomouci a z psychológie na Univerzite Karlovej v Prahe.
- Počas niekoľkých desaťročí pedagogickej praxe učil na zvláštnej, základnej, strednej i vysokej škole. Realizuje pre rôzne vzdelávacie organizácie a hlavne pre školské kolektívy semináre s pedagogicko-psychologickými témami, ako sú: líný učitel, alternatívne vyučovacie metódy, hodnotenie a sebahodnotenie žiakov, triedna a školská klíma a ďalšie.
- Pôsobí ako lektor Komenského inštitútu, organizuje Letnú školu Líného učitele, píše blog a spravuje FB stránky Líného učitele.
- Je autorom kníh pre učiteľov, z ktorých najzásadnejšie sú Moderní didaktika: Lexikon výukových a hodnoticích metod, Líný učitel: Jak učit dobře a efektivně, Líný učitel: Cesta pedagogického hrdiny, Líný učitel: Kompas moderního učitele a Uč jako umělec.
- Je spoluautorom rôznych edukačno-gaminizačných programov.
Program inovačného vzdelávania vznikol pre potreby učiteľskej praxe ako inšpirácia na zlepšovanie pedagogických zručností učiteľa. Absolvent načerpá inšpirácie, ako vytvárať či zlepšiť klímu v triede, získa prehľad o tom, ako správne použiť podporné hodnotenie alebo, ako vhodne komunikovať. Jednoducho – ako môže sám skvalitniť vyučovací proces.
Inovačné vzdelávanie Vzdelávací strategie Líného učitele predstavuje pedagógom stratégiu ako kvalitne vzdelávať a efektívne hospodáriť s vlastnou energiou. Líný učitel sa pri realizácii správnej vzdelávacej filozofie, s využitím psychológie, dobrej didaktiky a vhodného osobného manažmentu môže stať pedagógom, ktorý svojim prístupom v edukácii a používaním aktivizujúcich vyučovacích metód rešpektuje a rozvíja schopnosti a jedinečné vlastnosti každého dieťaťa, čo je jedným z cieľov modernej edukácie.
Každý učiteľ by mal mať svoju vzdelávaciu stratégiu. Správne nastavenie stratégie mu pomôže realizovať efektívnu výchovu a vzdelávanie v triede, navedie čo robiť má a naopak, čomu by sa mal vyvarovať.
Cieľom vzdelávania Vzdělávací strategie Líného učitele je:
- spoznať hlavné rysy celej vzdelávacej stratégie,
- uvedomiť si, ako správne vytvárať klímu v triede,
- oboznámiť sa so zásadami kvalitnej výučby v oblasti metód,
- oboznámiť sa s princípmi správne využívaného podporného hodnotenia,
- orientovať sa v zásadách vhodnej komunikácie,
- zvnútorniť potrebu participácie žiakov na výučbe,
- spoznať aj ďalšie aspekty kvalitnej edukácie.
Získané poznatky by mali viesť k posilneniu zručnosti kvalitne učiť. Tie má frekventant za úlohu predviesť a komunikovať v záverečnej prezentácii.
Desať lekcií kurzu doplňujú učebné texty a edukačné video. Záverečná lekcia obsahuje záverečnú prezentáciu so zadaním úloh na vypracovanie.
Obsah:
- Filozofie vzdělávací strategie Líného učitele
- Filozofie používání metod a aktivit
- Vzdělávací metody – praktické ukázky
- Diferenciace a individualizace, ale nejen to
- Hodnocení, obvyklé chyby
- Podporující hodnocení
- Vzájemné hodnocení žáků, sebehodnocení a hodnocení výuky
- Závěrečné hodnocení v pololetí a na závěr školního roku
- Testy a zkoušení
- Závěrečný úkol
50 hodín