VZDĚLÁVACÍ
STRATEGIE
LÍNEHO UČITELE

Typ vzdelávania

Inovačné vzdelávanie

Typ inštitúcie

Základná škola a GOŠ

Stredná škola

Určené pre

Učiteľ 1. stupňa ZŠ

Učiteľ 2. stupňa ZŠ

Učiteľ SŠ

Špeciálny pedagóg / Školský špeciálny pedagóg

Mgr. Robert Čapek, Ph.D.
  • Lektor, pedagóg, psychológ a didaktik. Vyštudoval sociálnu pedagogiku, učiteľskú aprobáciu rodinná výchova, výchovné poradenstvo, školský manažment, získal doktoráty z pedagogiky na Univerzite Palackého v Olomouci a z psychológie na Univerzite Karlovej v Prahe.
  • Počas niekoľkých desaťročí pedagogickej praxe učil na zvláštnej, základnej, strednej i vysokej škole. Realizuje pre rôzne vzdelávacie organizácie a hlavne pre školské kolektívy semináre s pedagogicko-psychologickými témami, ako sú: líný učitel, alternatívne vyučovacie metódy, hodnotenie a sebahodnotenie žiakov, triedna a školská klíma a ďalšie.
  • Pôsobí ako lektor Komenského inštitútu, organizuje Letnú školu Líného učitele, píše blog a spravuje FB stránky Líného učitele.
  • Je autorom kníh pre učiteľov, z ktorých najzásadnejšie sú Moderní didaktika: Lexikon výukových a hodnoticích metod, Líný učitel: Jak učit dobře a efektivně, Líný učitel: Cesta pedagogického hrdiny, Líný učitel: Kompas moderního učitele a Uč jako umělec. 
  • Je spoluautorom rôznych edukačno-gaminizačných programov.

Program inovačného vzdelávania vznikol pre potreby učiteľskej praxe ako inšpirácia na zlepšovanie pedagogických zručností učiteľa. Absolvent načerpá inšpirácie, ako vytvárať či zlepšiť klímu v triede, získa prehľad o tom, ako správne použiť podporné hodnotenie alebo, ako vhodne komunikovať. Jednoducho – ako môže sám skvalitniť vyučovací proces.

Inovačné vzdelávanie Vzdelávací strategie Líného učitele predstavuje pedagógom stratégiu ako kvalitne vzdelávať a efektívne hospodáriť s vlastnou energiou. Líný učitel sa pri realizácii správnej vzdelávacej filozofie, s využitím psychológie, dobrej didaktiky a vhodného osobného manažmentu môže stať pedagógom, ktorý svojim prístupom v edukácii a používaním aktivizujúcich vyučovacích metód rešpektuje a rozvíja schopnosti a jedinečné vlastnosti každého dieťaťa, čo je jedným z cieľov modernej edukácie.

Každý učiteľ by mal mať svoju vzdelávaciu stratégiu. Správne nastavenie stratégie mu pomôže realizovať efektívnu výchovu a vzdelávanie v triede, navedie čo robiť má a naopak, čomu by sa mal vyvarovať.

Cieľom vzdelávania Vzdělávací strategie Líného učitele je:

  • spoznať hlavné rysy celej vzdelávacej stratégie,
  • uvedomiť si, ako správne vytvárať klímu v triede,
  • oboznámiť sa so zásadami kvalitnej výučby v oblasti metód,
  • oboznámiť sa s princípmi správne využívaného podporného hodnotenia,
  • orientovať sa v zásadách vhodnej komunikácie,
  • zvnútorniť potrebu participácie žiakov na výučbe,
  • spoznať aj ďalšie aspekty kvalitnej edukácie.

Získané poznatky by mali viesť k posilneniu zručnosti kvalitne učiť. Tie má frekventant za úlohu predviesť a komunikovať v záverečnej prezentácii.

Obsah vzdelávania:

Desať lekcií kurzu doplňujú učebné texty a edukačné video. Záverečná lekcia obsahuje záverečnú prezentáciu so zadaním úloh na vypracovanie.

Obsah:

  1. Filozofie vzdělávací strategie Líného učitele
  2. Filozofie používání metod a aktivit
  3. Vzdělávací metody – praktické ukázky
  4. Diferenciace a individualizace, ale nejen to
  5. Hodnocení, obvyklé chyby
  6. Podporující hodnocení
  7. Vzájemné hodnocení žáků, sebehodnocení a hodnocení výuky
  8. Závěrečné hodnocení v pololetí a na závěr školního roku
  9. Testy a zkoušení
  10. Závěrečný úkol
Rozsah vzdelávania:

50 hodín